لشگر زخمی برانکو بعد از تاچ وود

 پرسپولیس با محرومیت از نقل و انتقالات در تلاش بود با بهره‌گیری از شاکله باقیمانده تیمش از این مسیر سخت عبور کند؛ آنها البته همچنان مدعی لیگ برتر باقی ماندند و در فینال آسیا هم حضور یافتند اما شرایط طی روزهای اخیر به بدترین شکل برای آنها پیش رفته است.

درست پیش از دربی و در نشست خبری بود که خبرنگاری به برانکو بابت عدم مصدومیت بازیکنانش این خوش‌شانسی را تبریک گفت. برانکو ضمن تمجید از شاگردانش در تلاش بود با بهره گیری از زدن به تخته چشم زخم را از تیمش دور نگه دارد اما از همان بازی شدت مصدومیت بازیکنان تیمش افزایش یافت.


حسین ماهینی اولین بازیکنی بود که با مصدومیت شدید درست ۲۵ ساعت بعد از این مواجه شد. مدافع راست پرتلاش پرسپولیس که در روزهای کمبود بازیکن در چهار پست برای سرخپوشان به میدان می‌رفت در دیدار مقابل استقلال از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و تا پایان فصل قادر به همراهی تیم نخواهد بود.

 


محمد انصاری هم دیگر ستاره تیم بود که در فینال آسیا با مصدومیت رباط صلیبی از زمین خارج شد و هفته آتی باید تحت عمل جراحی قرار گیرد. بازیکنی که در روزهای سخت پرسپولیس نیاز این تیم در دو پست مدافع چپ و میانی را برطرف می‌کرد و اکنو با خلا بزرگی تیم را مواجه کرده است.

 


شجاع خلیل زاده نیز دیگر ستاره خط دفاعی پرسپولیس بود که از ابتدای فصل البته با مصدومیت از ناحیه گردن شرایط سختی را طی بازی‌ها دنبال می‌کرد اما با تدابیر پزشکی و بهره‌گیری از توان فردی فارغ از درد بابت نبردهای هوایی توانست چهره موفق تیم برانکو لقب گیرد. بازیکنی که در آستانه جدال با ماشین سازی با مصدومیت سخت‌تری مواجه شده است و سیاتیک و گرفتگی کامل عضلات گردن تا کمر او را محروم احتمالی بازی امروز لقب داده است.

 


کامیابی نیا نیز با مصدومیت شدید کتف این روزها شرایط سختی را دنبال می‌کند و با توجه به کمبود نفرات فرصت لازم برای استراحت و معالجه نهایی روی کتف را ندارد و این مساله باعث شده تا در بیشتر بازی‌ها یک نگرانی بزرگ را شکل دهد. هافبک دفاعی پرسپولیس اما توانسته با قدرت کیفی بالای خود علیرغم این مصدومیت طی فصل جاری یکی از ستاره‌های تیم برانکو لقب گیرد و غیبت او در بازی امروز نیز کاملا مشهود خواهد بود.

 


امید عالیشاه نیز دیگر بازیکن مصدوم پرسپولیس بود که در آستانه بازی فینال برگشت آزادی مقابل کاشیما با ورم شدید مچ پا غایب تیم برانکو لقب گرفت تا شرایط برای سرمربی پرسپولیس سخت‌تر شود. این بازیکن بنا به اظهارات کادرپزشکی هنوز با مشکل درد و ورم پا برای تیم به میدان می‌رود و البته در جدال با پیکان دهان پر خون او نیز صحنه عجیب بازی را ثبت کرد. 

 


شایان مصلح نیز با زخم‌های عمیق پا و گرفتگی همسترینگ این دیدار را از دست داد تا غایبان خط دفاعی پرسپولیس به عدد سه قطعی برسد (در صورتی که شجاع به طور قطعی این بازی را از دست بدهد چهار عضو خط دفاعی برانکو غایب خواهند بود). مدافع چپ پرسپولیس بعد از نیمکت نشینی ابتدای فصل توانسته بود به ترکیب اصلی برسد و نمایش قابل قبولی به خود اختصاص دهد.

 


احمد نوراللهی نیز دیگر بازیکن مصدوم پرسپولیس بود که دقایق پایانی بازی با السد را با پارگی عضله چهارسر دنبال کرد تا ابهام بزرگی برای همراهی تیمش در دیدار فینال شکل دهد. نوراللهی اما در آن دیدار به میدان رفت و البته همچنان درد مصدومیت و کمبود بازیکن باعث شده فرصت مناسب برای مداوا را کسب نکند.

 


بشار رسن نیز دیگر مصدوم اردوگاه پرسپولیس است؛ هافبک عراقی در دیدار دوستانه تیم ملی کشورش با مصدومیت مچ پا مواجه شد و توسط کادرپزشکی خیلی زود توانست به میادین بازگردد و البته هفته گذشته نیز بار دیگر در اردوی تیم ملی عراق با مصدومیت کتف مواجه شد. این بازیکن نیز علیرغم همراهی سرخپوشان در صورتی که برانکو مهره قابل اتکایی روی نیمکت داشت قادر بود برای مداوا استراحت کند.

 

 

سیامک نعمتی نیز در این بازی  غایب است.ستاره این فصل پرسپولیس که با گلزنی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان این تیم را به اولین فینال در آسیا رساند. این بازیکن نیز بعد از بازی با تراکتورسازی به دلیل مصدومیت همسترینگ دیدار این هفته را از دست داده و شواهد از دوری سه هفته‌ای‌اش از ترکیب پرسپولیس به واسطه این مصدومیت خبر می‌دهد.

 


این روزهای تلخ برانکو ایوانکوویچ با مصدومیت هشت ستاره تیم است. آن هم در شرایطی که پرسپولیس آخرین حضورش در بازار نقل و انتقالاتی را در نیم فصل لیگ برتر فصل هفدهم پشت سر گذاشته و علیرغم جدایی ۵ ستاره تیمش موفق به تقویت خود نشده است. با این حال تاچ وود برانکو پیش از دیدار برابر استقلال به کار تیم نیامده تا آنها با لشگری از مصدومان مواجه شوند و امیدوار به پایان این روزها و نیم فصل باشند.