استقلال در انتظار پنجمین جشن با پدیده!

 استقلال پس از شکست برابر سایپا در چارچوب مسابقات جام حذفی روز‌های سختی را پیش رو داشت. شفر و شاگردانش بعد از باخت به سپاهان در تهران در جام‌حذفی هم به سایپا باختند تا بحران برای این تیم به اوج خود برسد. مدیر باشگاه بعد از آن شب تلخ برای هواداران استقلال راهی محل تمرین شد و به بازیکنان توصیه کرد که چه مسئولیتی در قبال هواداران دارند، اما این تیم در تبریز یک تساوی صفر - صفر دیگر به دست آورد تا با از دست رفتن ۲ امتیاز دیگر فشار‌ها بیش از قبل شود، اما به لطف سازمان لیگ و اتفاقات غیرعادی در لغو بازی با پدیده، این تیم با ۴ اتفاق خوش، روز‌های سخت را با روز‌های شاد و پرغرور عوض کرد. 
** اتفاق اول؛ لغو بازی پدیده!
استقلال در حالی خود را برای دیدار جمعه ۱۸ آبان با پدیده آماده می‌کرد که تیم مشهدی به رغم کسب هر سه امتیاز مقابل نساجی مازندران به رده دوم نزول کرده و دنبال برد برابر استقلال بود تا باز هم به صدر برگردد، اما لغو این مصاف همه برنامه‌های یحیی گل‌محمدی را از هم پاشید و در نقطه مقابل استقلال را از خطر باخت احتمالی و لرزان شدن صندلی شفر نجات داد!
** اتفاق دوم؛ مصاف با بحرانی‌ترین تیم خوزستان! 
استقلال خوزستان درست چند روز پیش از رویارویی با استقلال و در شرایطی که با مشکل کادر فنی و سرمربیگری دست و پنجه نرم می‌کرد با کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا هم مواجه شد! تیمی بحران‌زده که بیش از قبل در بحران فرو رفت و البته تیر خلاص برای این تیم وقتی بود که سیروس پورموسوی، سرمربی‌ای که تازه دو روز بود هدایت این تیم را در دست گرفته بود شب قبل بازی قید همکاری با تیمش را زد!
** اتفاق سوم؛ برد پرگل خانگی!
برد یک بر صفر استقلال در اهواز گرچه روبه‌روی تیم بحران‌زده استقلال خوزستان آسان به دست نیامد ولی تیم ناهماهنگ صنعت نفت آبادان در تهران روند خوش‌شانسی‌های استقلال را تکمیل کرد تا با فوتبال کند و نسبتاً ضعیفش در میانه زمین شرایط برای برد سه گله استقلال را فراهم کند. پیروزی‌ای که روحیه مرده استقلال را در کالبد این تیم، دوباره جان بخشید. 
** اتفاق چهارم؛ برد ۵ گله تیم بی‌ستاره!
سپیدرود رشت که تا روز‌های پایانی پیش از شروع فصل، بودن و نبودنش در لیگ برتر هجدهم مشخص نبود در بدترین روز خود به تیم استقلال رسید و علی کریمی و شاگردانش با دریافت ۵ گل از استقلال، چهارمین اتفاق خوش ظرف یک ماه اخیر را برای شفر رقم زدند. 
** اتفاق پنجم؛ باز هم پدیده!
استقلال که اتفاقات خوش این یک‌ماهه اش با تیم پدیده استارت خورده حالا دوباره به همین تیم رسید. استقلال با کسب نتیجه در این بازی پنجمین رویداد خوش این مدتش را باز هم با چاشنی تیم پدیده جشن خواهد گرفت.