زکی‌پور: با طارق و اسماعیلی مثلث خطرناکی ساخته‌ایم

میلاد زکی‌پور در دیدار با سپیدرود رشت جزو بهترین بازیکنان استقلال بود. دفاع چپ استقلال که در دیدار‌های قبلی این تیم هم جزو نفرات ثابت در ترکیب ۱۱ نفره شفر محسوب می‌شد، در برهه‌ای از مسابقات ابتدایی فصل مورد انتقاد قرار گرفت که دفاع چپ مطمئنی برای این تیم نیست ولی همین بازیکن در دیدار با سپیدرود رشت زمینه‌ساز گل‌های اول و دوم استقلال بود. او که از سوی آنالیزور‌های کامپیوتری فوتبال پس از فرشید باقری به عنوان دومین بازیکن برتر استقلال از نظر امتیازی در این دیدار محسوب شده، با خبرورزشی درباره دلایل این موضوع حرف زد. 
*چه شد که در رشت تا این اندازه درخشیدی؟
از خدا کمک خواستم و قبل از بازی گفتم خدایا از من حرکت از تو برکت و شکر خدا روی هر دو گل ابتدایی توانستم پاس بدهم تا فرشید باقری گلزنی کند. 
* بازی چطور بود؟
بازی خیلی خوبی بود. دست هواداران‌مان درد نکند که از تهران به رشت آمده بودند تا تیم را حمایت کنند. از طرفداران شمالی هم باید تشکر کرد که ساعت‌ها مقابل در هتل منتظر بودند. تعداد زیادی هم در ورزشگاه زیر باران به تشویق تیم پرداختند. البته باید تشکر ویژه‌ای هم از هواداران سپیدرود کنیم که بدون کوچکترین بی‌احترامی فقط به تشویق تیم شهرشان مشغول بودند. 
* مگر همه جا این‌گونه نیست؟
متأسفانه در برخی شهر‌ها اتفاقاتی رخ می‌دهد که از فوتبال بازی کردن پشیمان می‌شویم. 
* سومین برد پیاپی تان بود.
ان‌شاءا... این برد‌ها در دیدار با پدیده هم تکرار شود تا ۱۲ امتیاز پیاپی را بگیریم. قبل از رسیدن به این ۴ بازی هدفگذاری کردیم که همه امتیازات را بگیریم و شکر خدا تا اینجا بخش مهمی از این خواسته محقق شده است. 
* در صحبت قبلی‌ات با روزنامه خبرورزشی گفته بودی شفر دوست ندارد نفوذ کنی ولی در رشت جلو رفتی و پاس گل هم دادی.
این به دلیل شرایط بازی و نفراتی است که در چپ و جلوتر از من بازی می‌کنند. همام طارق و فرشید اسماعیلی جلوی من بازی می‌کنند و، چون سرعتی هستند و از آن مهمتر قدرت حمل و نگه داشتن توپ را دارند، من فرصت می‌کنم جلوتر بروم. در همین بین ارسال‌هایی هم داشتم که شکر خدا روی دو گل مؤثر واقع شدند. 
* شفر از بازی‌ات راضی بود؟
حرفی نزد. او خیلی عادت ندارد با بازیکنان درباره بازی حرف بزند. اگر موردی باشد در جلسه آنالیز توضیح یا تذکر می‌دهد. البته در هفته‌های قبل برخی منتقدان از بازی من ایراد می‌گرفتند که امیدوارم توانسته باشم نظرشان را جلب کنم. گرچه سعی می‌کنم در بازی‌های بعدی از این هم بهتر بازی کنم. 
* نزدیک بود پاس گل سوم را هم به تبریزی بدهی.
بله! نتوانست به گل تبدیل کند. دو پاس قبلی‌ام هم یکی به پای دفاع سپیدرود خورد و یکی دیگر هم به پای روح‌ا... (باقری) برخورد کرد. قبلاً هم به همین شکل به اللهیار پاس گل داده بودم ولی این بار مستقیم به گلزن تیم‌مان پاس می‌دهم. 
* مثلث تو با طارق و اسماعیلی در چپ خوب جواب داده است؟
یک هفته‌ای بود که با هم تمرین می‌کردیم و در بازی با صنعت نفت هم هر سه کنار هم بازی کرده بودیم و در این دیدار با هماهنگی بیشتر به بازی پرداختیم. 
* تداخل پستی پیدا نمی‌کنید؟
اتفاقاً نکته خوب همین است که هیچ یک از ما دنبال این نیستیم که کدام‌یک بهتر بازی می‌کند. ما سعی می‌کنیم به هم کمک کنیم و چیزی که برای‌مان مهم است، موفقیت استقلال است. خدا را شکر جواب هم گرفته‌ایم و در این دو بازی اخیر که بیشترین سهم حملات استقلال از جناح چپ بوده است. مثلث خطرناکی شده‌ایم که در لحظاتی از بازی با تغییر جا دور هم می‌چرخیم. 
* شفر درباره فوتبال تک‌ضرب و دوضرب چه دستوری به شما داده است؟
او دائم در تمرین به ما تأکید می‌کند که «وان تاچ تو تاچ» یعنی یک‌ضرب، دوضرب! بار‌ها در طول تمرین این را تکرار می‌کند و ما هم عادت کرده‌ایم در میدان مسابقه خیلی سریع توپ را بگیریم و رد کنیم. 
* بازی با پدیده را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
پدیده حریف سرسختی است که البته اگر نبود، این همه هفته بالای جدول نمی‌ایستاد ولی ما هم این هفته در تهران بازی داریم و با روحیه خوبی که داریم، فقط برای برد به میدان می‌رویم. البته بازی آسانی نیست، اما انتظار داریم با کمک یار دوازدهم‌مان یک فوتبال خوب و رو به جلو روبه‌روی این تیم به نمایش بگذاریم و با امتیاز و جایگاه خوبی نیم‌فصل را به پایان برسانیم.