پیشکسوت پرسپولیس جواب قلعه نویی را داد

اظهارات امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان، باعث واکنش پیشکسوتان پرسپولیس شد. سهراب انتظاری مهاجم پیشین سرخپوشان پایتخت، در این خصوص به ما گفت: «در چند بازی قبلی می‌دیدیم که بازیکنان خسته ظاهر می‌شدند و به خاطر تقویم فشرده‌ای که داشتند، دچار فوتبال‌زدگی بودند، اما پرسپولیس برابر سپاهان خوب و‌تر و تمیز بازی کرد. به بهترین شکل ممکن، حریفش را آنالیز کرد و در طول ۹۰ دقیقه، کمترین اشتباه را داشت.» 

انتظاری اضافه کرد: «من از صحبت‌های قلعه‌نویی تعجب می‌کنم. پرسپولیس در طول بازی حداقل باید ۳، ۴ گل می‌زد. معمولاً در چنین رقابت‌هایی، کمترین موقعیت گل به تیم‌ها می‌رسد، اما پرسپولیس چند فرصت بالای ۹۰ درصد برای خود ساخت که اگر خوش‌شانسی‌های همیشگی سپاهان نبود، شاید نتیجه عجیبی رقم می‌خورد. حتی فکر می‌کنم داور در دو صحنه می‌توانست برای پرسپولیس پنالتی اعلام کند. به لحاظ فنی و تاکتیکی، عملکرد پرسپولیس با سپاهان قابل قیاس نبود؛ حالا قلعه‌نویی کل بازی را رها کرده و به یک صحنه داوری اشاره می‌کند؟! فیلم بازی گویای همه چیز است. باور کنید پرسپولیس شایسته برد بود نه تساوی. نباید با این حرف‌ها، بازی خوب پرسپولیس را لوث کنند.» 

این پیشکسوت فوتبال اضافه کرد: «من فکر می‌کنم بهتر است قلعه‌نویی بیشتر به تیم خودش بپردازد و سپاهان را به لحاظ فنی بالا ببرد نه اینکه بازی را رها کرده و درخصوص پرسپولیس حرف بزند. این رفتار‌های قلعه‌نویی در واقع بی‌احترامی به پرسپولیس و هوادارانش است. او دیگر مربی جوان و بی‌تجربه نیست. ۱۰، ۱۵ سال در لیگ برتر تیمداری کرده و نباید این‌طور، تمام فعالیت‌های یک تیم را زیر سؤال ببرد. پرسپولیس ۳، ۴ سال است که قدرتش را به لیگ ایران ثابت کرده و قلعه‌نویی با این حرف‌ها نمی‌تواند پرسپولیس را ضعیف جلوه دهد. احتمالاً می‌خواسته عملکرد خوب تیم برانکو در اصفهان را لوث کند وگرنه دلیل دیگری ندارد که چنین صحبت‌هایی مطرح کند.» 

انتظاری افزود: «اینکه نمی‌شود همیشه داوری به داد یک تیم برسد. در بازی با ماشین‌سازی و ذوب‌آهن، پرسپولیس از داوری لطمه خورد، اینجا هم بی‌جهت کامیابی‌نیا را اخراج کردند، دو پنالتی‌شان را نگرفتند و یک خطای مشکوک روی گل سپاهان رقم خورد که به ضرر پرسپولیس بود، اما قلعه‌نویی هیچ یک از این‌ها را ندیده و فقط به خطای نصفه و نیمه منشا روی خالد شفیعی می‌پردازد! این حرف‌ها برازنده قلعه‌نویی نیست. عاقلانه و به دور از احساس می‌گویم قلعه‌نویی برود خدا را شکر کند که بازی را نباخت!»