به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، اين تورنمنت بين المللي كشتي با حضور كشتيگيران ۱۶ کشور دنيا در شهر آنکارا ترکيه برگزار شد، كه تيم ايران با يك طلا، يك نقره و چهار برنز و کسب ۴۴ امتياز پس از ترکيه که با ۶۴ امتياز به مقام قهرماني رسيد، دوم شد. تيمهاي آذربايجان و قزاقستان هم با ۳۶ و ۳۰ امتياز سوم و چهارم شدند.


تیم ایران با یک مدال طلای جمال میرزایی در وزن ۸۴ کیلوگرم، یک مدال نقره فردین معصومی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم و چهار مدال برنز سید احمد محمدی(۶۰)، میثم نصیری(۶۶)، میثم مصطفی جوکار(۸۴) و جابر صادق زاده(۱۲۰) به کار خود در این تورنمنت پایان داد.


اما در آخرین روز از چهلمین دوره رقابت‌های یاشاردوغو، در وزن ۶۶ کیلوگرم میثم نصیری در دور نخست شکری گوچر از ترکیه را در دو تایم(۳ - صفر و ۵ - صفر) شکست داد. وی در دور دوم ایگور مورجی از مولداوی را در سه تایم و با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب کرد.

نصیری در مرحله یک چهارم نهایی، محمد نادری دیگر نماینده کشورمان را در سه تایم و با نتایج صفر - ۵،۱ - صفر و ۱-۱ شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، اما در این مرحله مقابل یاکوب گور از ترکیه در دو تایم با نتیجه ۸ بر ۵ مغلوب و به دیدار رده بندی راه یافت. وی برای کسب مدال برنز مقابل صمد عمراف از قزاقستان در سه تایم با نتیجه ۸ بر ۵ به پیروزی رسید و صاحب مدال برنز شد.


در همین وزن محمد نادری در دور اول سنول کاسکی از ترکیه را در دو تایم با نتیجه ۴ بر یک شکست داد. وی در دور دوم دالگر از آلمان را در دو تایم و با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد اما در دور سوم مقابل میثم نصیری دیگر نماینده کشورمان شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

همچنین علی‌اصغر عبدالملکی در وزن ۹۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل ارسلان بیک از روسیه به دلیل رفتار غیر ورزشی(حرکت خشن) پیروز و در مرحله یک چهارم نهایی نیز حریف ترک خود را شکست داد. وی در نیمه نهایی برابر شریف شریف‌اف بهترین کشتی‌گیر سال ۲۰۱۱ جهان و قهرمان وزن ۸۴ کیلوگرم دنیا در دو تایم و با نتایج ۳ بر صفر و ۴ بر صفر شکست خورد.

عبدالملکی برای کسب مدال برنز به مصاف فاروق آگویون از ترکیه رفت که در ۳ تایم و با نتیجه صفر بر یک، یک بر صفر(کلینچ) و ۲ بر ۶ مقابل حریف ترک شکست خورد و به مقام پنجمی رقابت‌ها بسنده کرد.

همچنین حامد طالبی دیگر نماینده ایران در وزن ۹۶ کیلوگرم در دور اول با شکست از حریف ترک خود از دور رقابت‌ها کنار رفت.