واکنش رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به اشتباهات اخیر داوری

فریدون اصفهانیان درباره مباحث منتشرشده پیرامون قضاوت های داوران در لیگ برتر عنوان کرد: با توجه به اشتباهاتی که در هفته اخیر در لیگ برتر پیش آمده، می‌بایست توضیحاتی ارائه دهم. به هر حال قضاوت امری است که توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد و طبیعی است که هر جا پای بشر در میان باشد، احتمال درصدی از خطا هم وجود دارد. همانطور که در جام جهانی هم دیدیم که در بالاترین سطح از سیستم کمک داور ویدیویی استفاده می شد.


وی ادامه داد: وظیفه کمیته داوران این است اشتباهات داوری را به حداقل برساند و روندی وجود داشته باشد که حق به حقدار برسد. در این میان علاوه بر برگزاری دوره های دانش افزایی،روش های دیگری هم در دستور کار است. برای مثال،موضوع استفاده از سیستم VAR با توجه به دستور رییس فدراسیون فوتبال در هفته های گذشته به شکل اکید مورد بررسی همه جانبه قرار داشته است. در این میان،جلساتی با باشگاه‌ها به عنوان میزبان مسابقات و دارنده حق استفاده از ورزشگاهها در روزهای آتی برگزار می شود تا عملیاتی شدن این فرآیند به شکل جدی تری طی شود. البته هنوز درصد عمده‌ای از کشورها از این سیستم بهره نمی‌برند اما تلاش می‌کنیم این موضوع را در کشورمان مورد بهره برداری قرار بدهیم.

اصفهانیان افزود:داور وقتی با توجه به عملکرد خوب خود تشویق می شود، پس از اشتباه تاثیرگذار تنبیه خواهد شد و به طور حتم با داوران و کمک داورانی که مرتکب اشتباه تاثیرگذار شوند برخورد می شود. به هر حال تیم‌ها حق دارند، هواداران حق دارند و مردم حق دارند و اگر شرایطی در مسابقات به وجود آمده باشد که اشتباه تاثیرگذار رقم خورده است،از آنها عذرخواهی می‌کنیم. به طور حتم تلاش همه جانبه رکن داوری فدراسیون فوتبال بر این مسیر استوار خواهد بود که کیفیت داوری ها هفته به هفته افزایش پیدا کند و امیدوارم اشتباهات تاثیرگذار به حداقل برسد.