پورعلی‌گنجی: با علی صحبت کردم ان‌شاءالله جهانبخش برمی‌گردد

مرتضی پورعلی‌گنجی لژیونر کشورمان و بازیکن تیم یوپن بلژیک موفق شد تک گل پیروزی تیمش را در بازی خانگی مقابل تیم موسکرون بلژیک به ثمر برساند. پورعلی‌گنجی نشان داد در اوج قرار دارد و می‌تواند برای جام ملت‌ها مهره‌ای کارساز برای تیم ملی باشد. 
* چطور موفق شدی در دومین بازی بعد از بازگشتت گل بزنی؟
خدا را صد هزار مرتبه شکر می‌کنم و در این جا لازم می‌دانم از میکائیل و پزشکان تیم ملی تشکر کنم که مرا به بهترین شکل آماده کردند. لطف خدا باز هم شامل حال من شد. از سوی دیگر دعای مادرم هم همیشه پشت سرم بوده و هست. 
* از بازی با موسکرون حرف بزن.
در این دیدار موفق به گلزنی شدم و زحمات بقیه هم‌تیمی‌هایم را با گلزنی تکمیل کردم. از شانس من گلم هم سه امتیازی شد هرچند که در این دیدار موقعیت‌های دیگری هم داشتیم که می‌توانستیم به گل برسیم، اما به هر حال با همان یک گل به کارمان پایان دادیم. تیم موسکرون هم تیم سختکوش و بدقلقی بود و در جدول دو، سه پله پایین‌تر از تیم ما قرار داشت به همین دلیل هر دو تیم شدیداً به سه امتیاز نیاز داشتند. 
* به نظر همه چیز بعد از مصدومیت برای تو خوب پیش می‌رود؟
خدا را شکر که همه چیز طبق روال پیش می‌رود. اگر به تیم ملی هم دعوت شدم که در خدمت تیم ملی کشورم خواهم بود و با تمام وجود برای آن تلاش خواهم کرد. 
* جهانبخش در شرایطی که برای بازی با چلسی آماده می‌شد باز هم مصدوم شد و دیدار حساس تیمش را از دست داد. با جهانبخش حرف نزدی؟
بالاخره فوتبال همین است و مصدومیت هم جزئی از فوتبال است. با علی هم تماس داشتم و به او گفتم ان‌شاءا... با تلاش خودش و کار‌هایی که میکائیل و پزشکان تیم ملی روی آسیب‌دیدگی او انجام خواهند داد همه چیز خوب پیش می‌رود و علی هم آماده بازی خواهد شد. 
* در بازی بعدی تیم‌تان بازی خواهی کرد یا نه؟
من دوست دارم در بازی بعدی تیم‌مان هم باشم و آماده‌تر به تیم ملی برگردم، اما به دلیل موضوع تیم ملی و... باید ببینم اوضاع چگونه می‌شود و چه پیش می‌آید. 
* جالب است که هنوز با ضربه سر گل نزدی؟
بله، هر دو گلم در لیگ بلژیک با پا بوده و تاکنون با ضربه سر در لیگ بلژیک گل نزده‌ام. گلزنی برای یک مدافع همیشه سخت است. من هم به عنوان یک دفاع سعی می‌کنم همیشه در خط دفاع بهترین نمایش را ارائه دهم و در کار گلزنی هم بتوانم به گلزنی‌ام ادامه دهم. 
* بعد از گلزنی چطور شادی کردی؟
همه فکر می‌کردند بازیکن هم‌تیمی‌ام که سانتر کرده گل زده و به سمت او رفتند در حالی که با ضربه من آن توپ تبدیل به گل شد. من هم دستم را به سمت آسمان بردم و از خدای خودم تشکر کردم که در همه حال هوای ما را دارد. 
* گویا اسمت هم بعد از گلزنی به شکل جالبی تلفظ شده؟
بله گوینده ورزشگاه خودمان اسم مرتضی را خوب تلفظ کرد و از آنجا که فامیلی‌ام خیلی سخت است آن را به سختی تلفظ کرد این در حالی است که هواداران‌مان هم دقیقاً خیلی سخت فامیلی‌ام را تلفظ می‌کنند و نامم را راحت تکرار می‌کنند. باید بگویم فامیلی‌ام را گنجی تلفظ کنند تا راحت حرف بزنند. 
* ماکه له‌له حرفی به تو نزد و بعد از گلزنی‌ات واکنش خاصی نشان نداد؟
همه بازیکنان هم‌تیمی‌ام از من تشکر کردند و با هم شادی کردیم، چون با هم جنگیده بودیم و پیروزی باارزشی را کسب کرده بودیم. سرمربی‌مان هم از بردمان خوشحال بود، اما صحبت خاصی با هم نداشتیم و بعد از برد و گلزنی همه در تیم‌مان خوشحال بودند و به هم تبریک می‌گفتند.