رامین رضاییان؛ از گمنامی در استرالیا تا امید در دبی

 مدافع راست کنونی الشحانیه قطر که توانسته در حضور چند هفته‌ای خود در لیگ ستارگان قطر نمایش قابل قبولی از خود به جا بگذارد، اکنون سودای حضور در سومین تورنمنت هیجان انگیز با پیراهن تیم ملی را جستجو می‌کند.


رضاییان که اولین بار در زمان حضور در راه آهن که توانسته بود در نقش ستاره تیم فرهاد کاظمی خود را به فوتبال ایران معرفی کند، در آستانه جام ملت‌های استرالیا در جمع شاگردان کارلوس کی‌روش حضور یافت. بازیکن گمنام آن دوره که برخلاف دیگر بازیکنان در کانون توجهات قرار نداشت و خیلی راحت مسیر اتومبیل شخصی‌اش تا لابی هتل اوین را پشت سر گذاشت و نیم نگاهی به دوربین‌هایی داشت که به دنبال رضایت دیگر بازیکنان سرشناس برای گفتگو پیش از اعزام به جام ملت‌ها بودند.


رضاییان در ادامه در نقش ستاره خبرساز فوتبال ایران ظاهر شد و با نمایش کیفی بالای خود توانست چهره ویژه‌ای لقب گیرد که در صدر اخبار قرار گیرد. حضور در پرسپولیس و بعد از آن ماجراهایی که برخی اوقات کیفیت فنی او را تحت تاثیر قرار می‌داد و در نهایت نیز حضور در فوتبال اروپا به عنوان یکی از آرزوهایش. رضاییان برای دومین بار نیز توانست نظر مثبت کارلوس کی‌روش برای اعتماد به خودش را جلب کند و اینبار جام جهانی را تجربه کرد و در ترکیب اصلی ایران نیز در سه رقابت مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال به میدان رفت.


مدافع راست کنونی تیم ملی که بعد از چند ماه دوری از فوتبال که حواشی زیادی بعد از دعوتش به اردوی تیم ملی نیز برای او همراه داشت، اکنون با درخشش با پیراهن الشحانیه قطر، عضو قابل اعتماد کارلوس کی‌روش لقب گرفته که می‌تواند شانس مجدد حضور در جام ملت‌ها را بار دیگر به خود اختصاص دهد. اینبار نه در قالب بازیکن گمنام که یکی از نفرات قابل اعتنا و اتکای تیم ملی ایران در سمت راست دفاعی. او که در دوره قبلی پشت سر وریا غفوری قرار گرفته بود، توانسته در جام جهانی از او عبور کند و این روزها نیز در فاصله کوتاه مانده به رقابت‌های امارات، بار دیگر رقابت سختی با مدافع کنونی استقلال در اردو دارد و باید دید در نهایت کدامیک قادر به حضور در ترکیب اصلی خواهند بود.


رضاییان که حافظ خوانی‌اش در شب یلدا به سوژه جالب توجه فضای مجازی تبدیل شده، امیدوار است بتواند بار دیگر رضایت کارلوس کی‌روش را جلب کرده و یک رقابت هیجان انگیز را در سومین تورنمنت ملی خود تجربه کند.