دوست دارم این بار گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم

مهدی شریفی که تمام نیم‌فصل اول را فقط کنار پرسپولیسی‌ها تمرین کرد بالاخره در دیدار دوستانه با پیشکسوتان بازی کرد و موفق به گلزنی هم شد، اما شادی نکرد. 
*به پیشکسوتان پرسپولیس گل زدی، اما شادی نکردی. چرا؟
باور نمی‌کردم کسانی را دارم از نزدیک می‌بینم که آرزو داشتم آن‌ها را از نزدیک ببینم. افتخار هم می‌کنم با این عزیزان بازی کردم که تاریخچه باشگاه پرسپولیس هستند. همه ما فقط می‌خواستیم از یک دورهمی صمیمانه لذت ببریم و گل زدن به این بزرگان که شادی نداشت. من خاطرات بازی این عزیزان را از زبان پدرم شنیده بودم. 
* مگر پدرت پرسپولیسی است؟
چه جور هم! قبل از همین بازی دوستانه با پدرم حرف می‌زدم همه پیشکسوتان پرسپولیس را می‌شناخت و از رزومه آن‌ها می‌گفت. 
* خودت کدام‌یک از این پیشکسوتان را بیشتر دوست داری؟
همه برای من عزیز و‌گرامی هستند ولی خب اگر بخواهم یکی را انتخاب کنم علی‌آقا پروین است. 
* پدرت چطور؟
پدرم همه را دوست دارد ولی همیشه از فرشاد پیوس تعریف می‌کند و می‌گوید فوتبال من شبیه آقافرشاد است البته از نوع راست پایش!
* خودت هم این‌طوری فکر می‌کنی؟
من کجا و آقافرشاد کجا؟ باعث افتخار است با این گلزن بزرگ مقایسه شوم ولی سعی می‌کنم در نیم‌فصل دوم بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم. 
* تو هم در ۱۹ سالگی نشانه‌هایی از یک گلزن بزرگ را بروز دادی، اما پس از دو، سه فصل نزول کردی. چرا؟
مصدومیت‌های شدیدی گریبانگیر من شد. در سپاهان شرایط خوبی داشتم و بعد رفتم تراکتورسازی که آنجا هم عملکرد بدی نداشتم، اما آسیب‌دیدگی خیلی اذیتم کرد. 
* می‌دانی سبک بازی پرسپولیس پرس شدید از جلو است. می‌توانی مثل منشا و علیپور بدوی و... 
من با مربیان کروات کار کرده‌ام و با این سبک ناآشنا نیستم. در تیم آقای کرانچار (سپاهان اصفهان) هم بار‌ها با سماجت و دوندگی خودم صاحب توپ شدم و گلزنی کردم. 
* بی‌تعارف زلاتکو کرانچار چقدر در پیوستن تو به پرسپولیس نقش داشت؟
۱۰۰ درصد نقش داشت. به هر حال آقای برانکو وقتی می‌خواست من را جذب کند از آقای کرانچار استعلام گرفت. نظر مثبت آقای کرانچار خیلی به من کمک کرد. 
* این دو مربی کروات چه تفاوت‌هایی دارند؟
به هر حال هر مربی خصوصیات خاص خودش را دارد ولی هر دو به نظم و دیسیپلین خیلی اهمیت می‌دهند و تمرینات به‌روزی دارند. مدیون آقای کرانچار هستم که در سپاهان خیلی به من جوان میدان داد. در همین پنج، شش ماه اخیر هم خیلی چیز‌ها از آقای برانکو یاد گرفتم. 
* پنج، شش ماه فقط کنار تیم تمرین کردی. بهتر نبود نیم‌فصل را در تیم دیگری سپری کنی؟
راستش را بخواهید از نصف تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد داشتم، اما با نظر برانکو در پرسپولیس و زیرنظر ایشان تمرین کردم که هم با جو تیم بیشتر آشنا شوم و هم دوباره به اوج برگردم. 
* البته چند همبازی قدیمی مثل سیدجلال، شجاع و... هم در پرسپولیس داشتی. حضور این بازیکنان چقدر به تو کمک کرد؟
این دوستان به من خیلی کمک کردند. البته جو پرسپولیس به گونه‌ای است که هر بازیکن تازه‌واردی به راحتی با تیم اخت می‌شود. همه کمک می‌کنند و این جو فوق العاده است. 
* هدف‌گذاری خودت برای نیم‌فصل دوم چیست؟
همیشه گفتم که حتی اگر یک دقیقه هم بازی کنم سعی می‌کنم مفید باشم. اول می‌خواهم بازی کنم. بعد ان‌شا‌ءا... با تلاش زیاد به ترکیب اصلی برسم و در نهایت بهترین عملکرد را برای سومین قهرمانی پرسپولیس به امید خدا داشته باشم. 
* اینکه می‌شنوی برانکو و باشگاه پرسپولیس دنبال خرید مهاجم هستند تو را اذیت نمی‌کند؟
نه، اولاً من در سپاهان هم که بازی می‌کردم مهاجمانی مثل آرش افشین، جواهیر سوکای، برونو سزار، محمد غلامی و... بودند که با هم رقابت می‌کردیم و همین رقابت باعث پیشرفت من شد. بنابراین حتی خوشحال می‌شوم پرسپولیس ۶ تا مهاجم داشته باشد. از طرفی آقای برانکو از من بیشتر سمت راست و به عنوان وینگر استفاده می‌کند. با این پست هم مشکلی ندارم و سعی می‌کنم رضایت کادر فنی را جلب کنم. 
* فکر می‌کنی نیم‌فصل دوم چند تا گل بزنی؟
به تعداد گل فکر نمی‌کنم و فقط می‌خواهم بازیکن مفیدی برای پرسپولیس در نیم‌فصل دوم باشم. 
* گل زدن در خط حمله این پرسپولیس کار آسانی است یا نه؟
ما هافبک‌هایی مثل بشار رسن، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و احمد نوراللهی را داریم که تکنیکی هستند و روی زمین خوب بازی می‌کنند. من همیشه دوست دارم پشت مدافعان حریف و در عمق صاحب توپ شوم و حضور این هافبک‌ها به نفع هر مهاجمی است. 
* خاطره‌انگیزترین گلی که برای سپاهان زدی کدام بود؟
گل‌های زیادی زدم ولی گلی که در لیگ چهاردهم و همزمان با بازی تراکتورسازی و نفت تهران برای سپاهان زدم و قهرمان شدیم بیشتر به من چسبید. 
* حالا دوست داری گل قهرمانی پرسپولیس را بزنی؟
چراکه نه؟ مثل هر بازیکن دیگری دوست دارم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم، اما مهم قهرمانی پرسپولیس است حتی اگر گل را علیرضا بیرانوند بزند!