ایران 1- فلسطین1؛ دست‌پاچه، بی‌دقت و بی‌احتیاط

تیم ملی ایران که اردوی آماده‌سازیِ قبل از جام ملت‌های 2019 امارات را از روز دوشنبه هفته قبل در کشور قطر و کمپ اسپایر برپا کرده، از دقایقی قبل در نخستین دیدار دوستانه خود به مصاف فلسطین خواهد رفت تا به نوعی شبیه‌سازی دیدارهای مرحله گروهی آسیا برابر تیم‌های عربی یمن و عراق را داشته باشد.
ملی پوشان ایران با نفراتی که به نظر می‌رسد تقریبا ترکیب منتخب کارلوس کی‌روش با چند تغییر برای جام ملت‌های آسیا باشد، برابر فلسطین قرار می‌گیرند و امیدوار به کسب پیروزی پُر گل هستند تا روحیه بهتری برای ادامه تمرینات و دیدارهای تدارکاتی و رسمی پیدا کنند.
گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی ایران و فلسطین 
بازی‌های دوستانه بین المللی؛ دوشنبه: 97/10/03 ؛ ساعت 17:30
استادیوم: الدحیل/ تماشاگر:
داور: واثق محمد عبدالله(عراق)؛ کمک‌ها: اکرم علی جبار، میثم عبدالزهراء و زید ثامر محمد
تیم ملی ایران
علیرضا بیرانوند، پژمان منتظری، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، روزبه چشمی، احمد نوراللهی، اشکان دژاگه(کاپیتان)، مهدی ترابی، مهدی طارمی و سردار آزمون
سرمربی: کارلوس کی‌روش


تیم ملی فلسطین
رامی حماده، عبداللطیف البهداری، محمد صالح، معصب بطاط، عبدالله جابر، محمد درویش، بابلو برافو، سامح مراعبه، عدی الدباغ، یاسر اسلامی و خالد سالم.
سرمربی: نورالدین ولد

لحظات حساس

دقیقه 5: پاس زیبای مهدی ترابی در موقعیت خوبی به مهدی طارمی رسید که شوت محکم او با کمترین فاصله از کنار دروازه فلسطین به بیرون رفت.
دقیقه 7: پاس اشکان دژاگه به پشت مدافعان فلسطین موقعیت خوبی برای مهاجمان تیم ملی ایران ایجاد کرد ولی قبل از رسیدن توپ به سردار آزمون که به دنبال رسیدن به توپ بود، رامی حماده با خروج و واکنش توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 17: فرصت دیگری برای ملی پوشان ایران به دست آمد، اما باز هم شوت پشت محوطه طارمی راهی به دروازه فلسطین نداشت و به بیرن رفت.
دقیقه 23: مهدی طارمی در موقعیت فوق‌العاده‌ای صاحب توپ شد ولی ضربه او به سمت دروازه فلسطین را رامی حماده به خوبی گرفت و در ریباند نیز شوت خطرناک دژاگه از زاویه بسته تبدیل به گل نشد و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 27: فرصت گلزنی خوبی در حالت تک به تک نصیب مهاجم فلسطینی شد ولی بیرانوند با واکنشی دیدنی توپ را مهار کرد.
دقیقه 30: شوت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه باز هم با عکس‌العمل به موقع رامی حماده همراه شد و توپ به کرنر رفت.
دقیقه 31: سانتر دقیق دژاگه از روی کرنر با ضربه سر پژمان منتظری، مدافع پیشتاخته ایران از روی دروازه فلسطین راهی اوت شد.
دقیقه 33: موقعیت گل جدی دیگری برای ایران اتفاق افتاد که این بار هم مهدی ترابی بعد از حرکتی دیدنی، شوتی زیبا زد که ضربه او با کمترین فاصله از کنار تیرک عمودی دروازه فلسطین به بیرون رفت.
دقیقه 35: فلسطینی‌ها دومین موقعیت خطرناک خود در این دیدار را روی دروازه ایران به وجود آوردند که شوت بازیکن این تیم از پشت محوطه جریمه، در حالی که بیرانوند با شیرجه بلند قصد گرفتن توپ را داشت، از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.
دقیقه 43: ارسال میلاد محمدی از جناح چپ زمین و ضربه سر مهدی طارمی باز هم تبدیل به گل نشد و از روی دروازه فلسطین عبور کرد.

دقیقه 52: سانتر خطرناک دژاگه از روی ضربه ایستگاهی به مقابل دروازه فلسطین حاصلی به همراه نداشت و با اعلام خطای مهاجمان تیم ملی روی مدافعان حریف، بازی متوقف شد.
دقیقه 55: شوت سردار آزمون از پشت محوطه جریمه با واکنش به موقع رامی حماده مهار شد.

دقیقه 63: حمله بازیکنان ایران نزدیک بود موقعیت جدی برای آنها به وجود آورد ولی برخورد مدافع فلسطینی با مهاجم تیم ملی فرصت گلزنی را از ایران گرفت؛ برخوردی که تعدادی از ملی پوشان اعتقاد به خطای پنالتی در این صحنه داشتند.

دقیقه 71: ارسال مسعود شجاعی از روی کرنر به مقابل دروازه خطرناک بود، اما ضربه سر علیپور توسط مدافعان فلسطین برگشت داده شد.

دقیقه 75: ارسال کرنر فلسطینی‌ها با ضربه سر یاسر اسلامی دروازه تیم ملی را به شدت با خطر مواجه کرد که با خوش‌شانسی ایران این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

* دقیقه 83 در جدال مهاجم فلسطین و کنعانی‌زادگان،  توپ به دست مدافع ایران برخورد کرد که داور عراقی در این صحنه پنالتی اعلام نکرد تا بازیکنان فلسطینی اعتراض شدیدی به او داشته باشند.

*دقیقه 83: ضربه ایستگاهی بازیکنان فلسطین در موقعیتی خطرناک، بعد از برخورد با ضربه سر مدافع ایران به اوت رفت.

دقیقه 90: فرصت گلزنی جدی برای فلسطین به وجود آمد و نزدیک بود بازی به تساوی کشیده شود، اما این اتفاق نیافتاد؛ مهاجم فلسطین با رد  شدن از سد مدافعان تیم ملی، از سید حسین حسینی هم عبور کرد ولی تنگ شدن زاویه او موجب شد نتواند ضربه خوبی به توپ بزند و شوت او را دروازه‌بان ایران به کرنر فرستاد.

 

 


در حاشیه

* بازیکنان تیم ملی ایران حدود 50 دقیقه مانده به آغاز مسابقه برای گرم کردن وارد زمین شدند.
* کارلوس کی‌روش در جریان گرم کردن بازیکنان، امور تمرینی را به دستیاران خود داده و نظاره‌گر کارشان بود؛ در گذشته کمتر مشاهده شده بود سرمربی تیم ملی به طور جدی تمرینات قبل از بازی را تماشا کند و زیر نظر بگیرد.
* مراسم ابتدایی مسابقه با پخش سرود ملی دو تیم انجام گرفت.
* کی‌روش قبل از شروع بازی با لبخند به سمت کادر فنی تیم ملی فلسطین رفت و به سرمربی این تیم هدیه‌ای داد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که تنها دو عکاس آن را ثبت کردند و سایر عکاسان مشغول گرفتن عکس‌های تیمی بودند.
* علیرضا جهانبخش ساعاتی قبل از انگلیس به اردوی تیم ملی اضافه شده و اکنون در ورزشگاه حضور دارد.
* عدم حضور تماشاگران و خالی بودن استادیوم الدحیل، موجب شده تا فریاد بازیکنان برای انتقال دستورات تاکتیکی به طور واضح قابل شنیدن باشد.
* بازیکنان دو تیم نمایش فیزیکی و درگیرانه‌ای در ابتدای مسابقه دارند که برخوردهای آنها منجر به مصدومیت یکی از ملی پوشان فلسطینی شد؛ البته او بعد از دقایقی به زمین برگشت.