همه در انتظار بازگشت بازیکنانی که رفته اند

باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی در انتظار بازگرداندن ستاره‌های پیشین تیم‌شان هستند و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، معتقدند اگر بتوانند بازیکنان پیشین را به تیم برگردانند، اوضاع‌شان از اینکه هست، در نیم‌فصل دوم بهتر خواهد شد. 

پرسپولیس چشم به راه طارمی و رفقا 

پرسپولیسی‌ها با استفاده از هر ترفندی که شده سروش رفیعی را به تیم‌شان برگرداندند و حالا با انجام مصاحبه‌های مشترک به دنبال حمایت از مهدی طارمی هستند تا شاید بتوانند او را نیز به تیم اضافه کنند. برانکو در مصاحبه‌هایش هرگز بازگشت طارمی را رد نکرده و حتی این جمله مهم را به زبان آورده است: «کدام مربی می‌تواند از جذب بازیکنی مثل طارمی بگذرد؟» البته هواداران هنوز با بازگشت این بازیکن به صورت کامل موافق نیستند، اما آن‌ها یک شعار عجیب دارند: «هر چی برانکو بگه!» 

استقلال از تیام و جپاروف تا امید نورافکن 

استقلالی‌ها از ابتدای فصل دنبال راهکاری بودند تا شاید بتوانند مامه تیام و سرور جپاروف را به تیم‌شان برگردانند. از وقتی این دو بازیکن از استقلال رفتند، نه خط میانی آبی‌ها چنگی به دل زد و نه خط حمله اش. وینفرد شفر نیز به‌خصوص در هفته‌های ابتدایی شروع نیم فصل، هر بار که مصاحبه کرد، از جدایی تیام و جپاروف گلایه داشت. آبی‌های پایتخت می‌خواهند جپاروف را برگردانند و تا حد زیادی بابت بازگشت امید نورافکن هم خیال‌شان راحت است. فقط می‌ماند تیام که شاید پروژه فصل آینده‌شان باشد. 

تراکتورسازی شما را بخشیدیم، برگردید! 

و، اما تراکتورسازان تبریزی. آن‌ها هم درست به اندازه استقلال و پرسپولیس در انتظار بازگشت دو مهاجم خارجی خود به نام‌های لی هری اروین و آنتونی استوکس هستند. طبق قولی که اسدی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی داده، استوکس با شروع دور جدید تمرینات بعد از تعطیلات، به تیم اضافه خواهد شد. این موضوع، خواسته تک‌تک هواداران تیم بود. استوکس یک گلزن قهار به شمار می‌رود که عدم حضورش در اواسط فصل، تأثیر زیادی بر عملکرد تیم گذاشت. 

اما تیم‌های دیگر هم منتظر بازگشت‌ها هستند. مثلاً پدیده‌ای‌ها هنوز نگران جدایی یحیی گل‌محمدی هستند و می‌خواهند او برگردد. پارس جنوبی جم در انتظار فرشاد محمدی‌مهر و ذوبی‌ها بدون هیچ سر و صدایی دل‌شان می‌خواهد مرتضی تبریزی را بار دیگر در تیم‌شان ببینند. انگار همه به دنبال بازگرداندن ستاره‌های پیشین هستند و نگاهی به آینده یا استفاده از بازیکنان جوان و یا حتی خرید‌های مؤثر وجود ندارد. با این شرایط، آیا منتظر پیشرفت و آینده‌نگری هستید؟