تبعات خط خوردن گلر استقلال از تیم ملی

 سید حسین حسینی بعد از یک نیم فصل درخشان در استقلال نتوانست بلیت روسیه را برای خود اوکی کند تا دستیابی به همه آروزهای خود را در لیست تیم ملی و جام ملت ها موکول کند؛ آرزوهایی که با شروع فصل و یک مصدومیت بد موقع دچار لرزش شد اما در روزهای سخت نیمکت نشینی و دلخوری های دروازه بان جوان از شفر، دعوت های کارلوس کی روش مانند یک مسکن حسینی را برای ادامه مسیر خود مصمم کرد تا در نهایت شفر نیز به او اعتماد کرد؛ اعتمادی که بعد از حذف از جام حذفی خیلی ادامه دار نبود و در نهایت با یک حضور در دیدار با سپیدرود سنگ بنای کنار گذاشته شدن از تیم ملی رقم خورد.

فلش بک؛ نه به ایده دو دروازه بان تراز اول
در اختیار داشتن دو دروازه بان در یک سطح برای تیم های مدعی، قطعا ایده مناسبی نیست و هر چقدر که مربیان در راه اجرایی کردن این ایده سیاست های مختلف را انتخاب کنند، باز هم در دراز مدت این ایده شکست خورده است.
در نمونه های قدیمی زوج رشیدی-حجازی در استقلال، فنایی-عابدزاده پرسپولیس، طباطبایی-برومند و حتی رحمتی-طالب لو نتوانست تیم های داخلی را موفق کند و در نمونه های خارجی نیز شاهد آن هستیم که هیچگاه این تئوری و نظریه نتوانسته در مدل هزینه-فایده برای تیم ها سودده باشد.
ترشتگن جوان مدت کوتاهی در بارسلونا دروازه بان دومی براوو را تحمل کرد و یا منچستر یونایتد دخیا و رومرو نتوانستند در سطح بالایی به رقابت بپردازند و حالا در رئال مادرید نیز ناواس و کورتوا شرایط مشابهی دارند.
رحمتی و حسینی نیز از این قائده مستثنی نیستند و حتی اگر شاهد آن باشیم که زوج این دو دروازه بان در یک سال اخیر استقلال را به موفقیت رسانده اما قطعا هر دو نفر از داشتن جایگاهی متزلزل که با حداقل اشتباه تهدید می شوند، خیلی راضی نیستند و می توان این موضوع را به عنوان عاملی کلیدی در کنار گذاشته شدن حسینی دخیل دانست و شاید اگر حسینی مانند نیازمند فرصت حضور در ترکیب را داشت می توانست با کلین شیت های زیاد، اقامت یک ماهه در امارات برای جام ملت ها را از آن خود کند و وینفرد شفر نیز پیش از این به این موضوع اشاره کرده بود که حسینی از نظر توانایی چیزی از بیرانوند شماره یک کم ندارد.

 

فلش فوروارد؛ تبعات برای استقلال
سید حسین حسینی در پایان فصل به اتمام قرارداد خود می رسد. مهدی رحمتی نیز شرایطی مشابه دارد و باشگاه اعلام کرده برای تمدید هر دو دروازه بان اقدام می کند. حسینی در اواسط دهه سوم و مهدی رحمتی در اواخر دهه چهارم زندگی خود فرم بسیار خوبی دارند و چه بسا اگر کی روش با رحمتی اختلاف نداشت، او نیز این روزها در قطر به دنبال بلیت امارات می گشت.
در نیم فصل دوم قطعا رحمتی با کارنامه 9 کلین شیت در 12 مسابقه با نیمکت نشینی به آسانی کنار نخواهد آمد و حسینی نیز مطمئنا دیگر نمی خواهد حال و روزی مانند آنچه در 24 ساعت قبل تجربه کرد را تجربه کند.
در این میان اما تصمیم شفر، حسینی و یا رحمتی و باشگاه نیز بسیار کلیدی خواهد بود و اگر حسینی تصمیم به ترک رقابت با رحمتی بگیرد، باید شاهد یک زمستان جنجالی برای شفر و استقلالی ها باشیم. تصمیمی که قطعا برای سرمربی استقلال و کادر مدیریتی این باشگاه پر تبعات خواهد بود.