تلاش کی روش و شاگردانش برای طلسم شکنی در جام ملت های آسیا

برزخی که تیم ملی و کارلوس کی روش پس از جام جهانی با آن رو به رو شدند قرار است حدود یک ماه دیگر به پایان برسد اما اینکه آیا این برزخ به بهشت ختم می شود یا جهنم، جدا از تلاش بازیکنان و کادرفنی تیم ملی، به تحقق آرمانی به نام "همبستگی و وحدت ملی" نیاز مبرمی دارد.

پس از روزهای رویایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فوتبال ایران به دلیل تقابل و جنگ های کلامی کی روش با برانکو و حامیان سرمربی کروات پرسپولیس خواسته یا ناخواسته قدم در مسیری گذاشت که تنها عایدی آن دورماندن تیم ملی از حمایت قشر عظیمی از پیشکوستان و هواداران بود اما اکنون باید تمام مسئولان ورزش بی توجهی به تیم ملی را کنار گذاشته و همراه با تمام مدیران، سرمربیان و هواداران تک تک باشگاه ها به سوی یک هدف بزرگ گام بردارند.

بالارفتن پرچم صلح، شاه کلید آقایی فوتبال ایران در آسیا

پایان دادن به طلسم ۴۳ ساله قهرمانی در جام ملت های آسیا هدف بزرگی است که برای رسیدن تیم ملی به آن باید ‌تفکر تمام ارکان فوتبال ایران بزرگ باشد و این امر تنها مختص کی روش و شاگردانش نیست. همگان به یاد می آورند مهم ترین دلیل ناکامی فوتبال ایران در کسب قهرمانی جام ملت های آسیا در طول سال های متمادی به دور از اشتباهات تاکتیکی و برخی مواقع ناداوری های ظالمانه، حواشی مخرب بوده است.

تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی باید به هفدهمین کارزار جام ملت های آسیا گام بگذارد که با معضل بزرگی به نام مصدومیت ستارگان کلیدی اش مواجه شده است. نفراتی مانند سعید عزت اللهی، علی قلی زاده و کاوه رضایی با آسیب دیدگی فرصت حضور در این رقابت های مهم را از دست دادند و وضعیت علیرضا جهانبخش با وجود قرار گرفتن در فهرست ۲۳ نفره تیم ملی همچنان خاکستری است. در واقع مشخص نیست آیا تیم ملی چهارمین ستاره کلیدی اش را هم از دست می دهد یا خیر. در این وضعیت با توجه به عملکرد فوق العاده کی روش و شاگردانش در آوردگاه جام جهانی، تمام مردم و اهالی فوتبال انتظار دارند کی روش و شاگردانش طلسم شکنی کرده و رویای قهرمانی در قاره کهن را محقق کنند، اما شاه کلید شکسته شدن این قفل وحدتی است که باید بین تمام اهالی فوتبال ایجاد شود.

بالارفتن پرچم صلح، شاه کلید آقایی فوتبال ایران در آسیا

کارلوس کی روش در یکی از آخرین اظهاراتش با تاکید بر لزوم بالارفتن پرچم صلح در فوتبال ایران اظهار داشت: در جام ملت های آسیا باید تمام سلاح های مورد نیاز در اختیارمان باشد. ما نیازمندیم تا بزرگترین بازیکنان فوتبال ایران مثل علی پروین، علی دایی و علی کریمی و مهدی مهدوی کیا، فرهاد مجیدی، کریم باقری و بسیاری از بزرگان دیگر فوتبال ایران درکنار ما باشند تا کنفدراسیون فوتبال آسیا ببیند که بزرگان فوتبال ایران در کنار تیم ملی فوتبال کشورشان هستند. نیازمندیم نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت تمام وقت و با دقت کامل در کنار تیم ملی حضور یابند. عاجزانه درخواست می کنم آقایان برای ۳ هفته صحبت و حرف ها را کنار بگذارند و به فکر تیم ملی فوتبال ایران باشند. آیا این مسئله سخت است که به مدت ۳ هفته پرچم صلح را در فوتبال ایران بالا ببریم و تمام تهمت ها و حرف های تلافی جویانه و تهمت زنانه را کنار بگذاریم؟ آیا این مسئله سخت است؟ ما باید در این مدت در کنار تیم ملی فوتبال ایران باشیم.

هرچند بسیاری از اهالی فوتبال ایران با اخلاق های کی روش سر ناسازگاری دارند اما زمانیکه سرمربی تیم ملی خاضعانه درخواست می کند تنها برای ۳ هفته پرچم صلح بالا برود و آتش حواشی فروکش کند، باید همه با هم در راستای تحقق شعار "۸۰ میلیون ایرانی، یک ضربان، یک قلب" و رسیدن به رویای ۴۳ ساله تلاش کنیم.