واکنش سرمربی سابق استقلال به خط خوردن دو بازیکن از تیم ملی

با صمد مرفاوی، بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در خصوص شرایط تیم ملی کشورمان در جام ملت‌ها و تیم استقلال به صورت تلفنی به گفتگو نشستیم.

شرایط تیم کشورمان را چطور می‌بینید؟
به نظر می‌رسد شرایط خوبی بر تیم ملی حاکم است. مهره‌های بسیار خوبی داریم و تیم هماهنگ و یک‌دست است. چه در زمین و چه روی نیمکت، بازیکنان آماده هستند و کی‌روش می‌تواند با این مجموعه موفق باشد.

 گروه D رقابت‌ها که ایران، عراق، ویتنام و یمن هستند را چطور می‌بینید؟
گروه ما گروه متوسطی است. البته حضور عراق می‌تواند برای ما دردسرساز شود. این کشور به خاطر سبک بازی فیزیکی و درگیرانه همیشه برای ما مشکل‌ساز می‌شود. یمن و ویتنام هم تیم‌هایی هستند که کمتر روی آن‌ها شناخت داریم و روی کاغذ همه چیز به نفع ماست.

 سیدحسین حسینی و علی کریمی، دو بازیکن استقلال از لیست نهایی تیم ملی خط خوردند.
به نظر می‌رسد کریمی به خاطر مصدومیتی که داشت، خط خورد البته نظر سرمربی همیشه محترم و ارجح است. نظر نهایی با کی‌روش بوده و هست. دلیل اصلی شاید همین باشد. در مورد سیدحسین حسینی هم حرف‌ها زیاد است، اما نیمکت‌نشینی‌اش در استقلال به احتمال فراوان علت اصلی است. به زعم بنده در مورد خط خوردن حسینی هیچ‌کس مقصر نیست. شرایط فعلاً این‌گونه رقم خورده. پیام نیازمند به دلیل فیکس بودن در سپاهان و عملکرد خوبش به جای حسینی انتخاب شد. حسینی هم در استقلال خوب و آماده است، اما به دلیل بازی‌های کمتر نسبت به نیازمند، حتماً قرعه به او افتاده است.

فکر می‌کنید تیم کشورمان بتواند قهرمان جام ملت‌های امارات شود؟
پیش‌بینی آن واقعاً سخت است. همه ما امیدوار به این اتفاق هستیم. اگر بتوانیم به عنوان تیم اول از گروه صعود کنیم، راه آسان‌تری برای قهرمانی داریم. با وجود تیم‌های خوبی که به مرحله حذفی می‌رسند، کار بسیار سخت است.

 سرور جپاروف به احتمال بسیار زیاد به جمع آبی‌ها می‌پیوندد. فکر می‌کنید حضور او بتواند برای استقلال مثمرثمر باشد؟
اگر جپاروف شرایط قبل را داشته باشد که از نظر فنی و آمادگی بدنی بسیار خوب بود، در میانه میدان حرفی برای گفتن خواهد داشت. استقلال در شرایط فعلی به یک لیدر نیاز دارد که جپاروف بهترین گزینه است.

 بالا بودن سنش آمادگی‌اش را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد؟
از این نظر مشکلی وجود ندارد. منتظری در دفاع هم شرایطی مشابه با جپاروف دارد. حضور منتظری در دفاع و جپاروف در خط میانی وضعیت خوبی برای استقلال به وجود می‌آورد. البته در یک خط دیگر معضل وجود دارد.

خط فوروارد؟
بله، یک مهاجم تمام‌کننده نیاز است. البته تبریزی بهترین گزینه است که در تیم حضور دارد. او باید از نظر روحی- روانی ریکاوری شود و در خط حمله مورد استفاده قرار بگیرد.