سکوت سازمان لیگ در برابر ادعای معاون باشگاه استقلال

بعد از ادعایی که علی خطیر، معاون اجرایی باشگاه استقلال بر زبان آورد مبنی بر اینکه سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال علاقه‌مند هستند دادگاه CAS در مورد پرونده شکایت باشگاه استقلال به جای دبی در لوزان برگزار شود در انتظار واکنش رسمی سازمان لیگ برتر بودیم، اما تا به این لحظه هیچ واکنش رسمی از سوی سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال را شاهد نبودیم! که جای تعجب دارد. 

خطیر در این باره گفته از آنجایی که برگزاری دادگاه در شهر لوزان سوئیس برای باشگاه استقلال هزینه زیادی دارد درخواست کردیم دادگاه در شهر دبی برگزار شود که مسئولان CAS با درخواست ما موافقت کرده‌اند، اما سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال مصر هستند شکایت ما در دادگاه لوزان برگزار شود. گویی دوست دارند سفر به لوزان را تجربه کنند!

باشگاه استقلال به رأی صادره از سوی کمیته انضباطی در خصوص سوپرجام معترض و معتقد است این دیدار باید برگزار شود، اما کمیته انضباطی به استناد اینکه باشگاه استقلال موجب لغو این دیدار شده است این تیم را سه بر صفر بازنده اعلام کرد. کمیته استیناف هم این رأی را تأیید کرد و در نهایت سازمان لیگ برتر کاپ قهرمانی حذفی را به باشگاه پرسپولیس اهدا کرد. باشگاه استقلال مدعی است در صورتی سازمان لیگ برتر می‌توانست چنین رأیی را صادر کند که تیم پرسپولیس در زمین حاضر می‌شد و کادر داوری هم در زمین سوت آغاز بازی را به صدا درمی‌آوردند. البته سازمان لیگ برتر هم می‌گوید نماینده باشگاه استقلال نامه عدم حضور تیم در میدان را امضا کرده است که باشگاه منکر چنین امضایی است. 

اما همان‌طور که اشاره شد مهم‌تر از این موضوع عدم واکنش سازمان لیگ برتر به ادعای خطیر است. خطیر ادعای مهمی را مطرح کرده است. اینکه سازمان لیگ برتر در این شرایط اقتصادی و در حالی که تهیه ارز سخت است اصرار به برگزاری دادگاه CAS در شهر لوزان دارد، آن هم با سه قاضی و این در حالی است که باشگاه استقلال می‌گوید به منظور کاهش هزینه‌ها بهتر است این دادگاه در شهر دبی و با حضور یک قاضی برگزار شود. 

به هر صورت انتظار از سازمان لیگ برتر و فدراسیون فوتبال این است که نسبت به این ادعا پاسخگو باشند. به خصوص که باشگاه استقلال در این باره اسناد رسمی در خبرگزاری‌ها منتشر کرده است.