برانکو بابت مصاحبه محروم شد؟

برانکو ایوانکوویچ با حکم کمیته انضباطی به خاطر مصاحبه تندی که بعد از بازی عقب‌افتاده مقابل ذوب‌آهن انجام داد، با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته انضباطی (از بازی با پدیده) مواجه شد. در اولین مواجهه با این خبر، خیلی‌ها به دنبال تاریخچه و چرایی ماجرا هستند. به همین دلیل، بخشی از صحبت‌های جنجالی برانکو در روز ۱۳ آذر در اتاق کنفرانس خبری ورزشگاه آزادی تهران را بخوانید.

*شرم‌آور است که نسبت به قهرمان ایران و نایب‌قهرمان آسیا این‌گونه رفتار می‌شود. تیمی که این همه هوادار دارد. در خانه و بیرون از خانه نمی‌تواند یک داوری نرمال داشته باشد.

*یک نامه به باشگاه بفرستند و در آن به ما بگویند شما نمی‌توانید قهرمان شوید و ما هم با آرامش بازی‌ها را دنبال می‌کنیم!

*در جلسه فنی قبل از بازی، دقایق زیادی در مورد اینکه چه چیزی در انتظارمان است با بازیکنانم صحبت کردم؛ اینکه در بازی با ذوب‌آهن چه موارد داوری تا به حال داشته‌ایم.

*چرا کمال کامیابی‌نیا کارت زرد گرفت؟ در آن صحنه دو بازیکن با هم برخورد کردند، کمال هم اعتراضی به داور نداشت، اما بازیکن حریف روی زمین غلت زد و داور به کمال کارت نشان داد. گاهی بازیکنان نمی‌توانند حرکات‌شان را کنترل کنند.

*بازیکنان در سن جوانی هستند و نسبت به بی‌عدالتی حساس می‌شوند.

*در دیدار قبلی، گل ما مقابل ماشین‌سازی را قبول نکردند. در این بازی هم دو خطا را در دقایق آخر نیمه اول نمی‌گیرند و برای حریف کرنر و اوت اعلام می‌شود. فکر می‌کنند ما حالی‎مان نمی‌شود! ما مربیان از داوران بهتر داوری می‌کنیم. من هر روز در زمین هستم و هر روز هنگام تمرینات مجبورم داوری کنم. اتفاقاً هم خوب داوری می‌کنم و هم در برخی موارد عمداً بد داوری می‌کنم، به همین علت است که می‌گویم ما از داوران بهتر داوری می‌کنیم، اما نمی‌دانم چرا ما را احمق فرض می‌کنند؟!

*روند داوری‌ها از زمانی که من به پرسپولیس آمدم را دنبال کنید. چند ماه است برنامه‌های تلویزیونی نیز این اتفاقات را آنالیز می‌کنند در نهایت هم اعلام شد پرسپولیس بیشترین لطمه را از داوری خورده. آیا تاکنون ما کمکی خواسته‌ایم؟ آیا رئال و بارسلونا هم در لیگ خودشان بیشتر از همه از داوری لطمه خورده‌اند؟

*ما حق داریم خواستار احترام گذاشتن به خودمان باشیم. همه کار می‌کنند که مبادا ما برای سومین‌بار قهرمان شویم، اما من می‌گویم ما قهرمان خواهیم بود.

*چقدر می‌توانم آرام باشم؟ مگر می‌شود دستم را روی سینه‌ام بگذارم و بگویم ببخشید و عیب ندارد.

*من فوق‌لیسانس دانشکده تربیت‌بدنی هستم. گرایشم هم فوتبال است. دوره مربیگری پرولایسنس یوفا را هم دارم. در همه قوانین و مقررات فوتبال بوده‌ام ۳۰ سال است مربی هستم هر روز در قانون هستم. چطور آن‌ها می‌توانند بهتر از من قضاوت کنند. چطور کمک‌داور اوت را برای ما می‌گیرد، اما داور تصمیم دیگری را اعلام می‌کند.

*علیرضا منصوریان (سرمربی ذوب‌آهن) باید از داوری راضی باشد، چون داور برای تیمش خوب و عالی بود. من حاضرم امضا بدهم و بگویم راضی هستم که در همه مسابقات، داوران مثل قضاوت امروز برای ذوب‌آهن، برای ما سوت بزنند. همان‌طور که برای سپاهان هم داوری‌ها خوب است!

*داور خودش را گول زد. کامیابی‌نیا بازی قبلی محروم بود و با کارت زرد امروز محروم نمی‌شود! (بازی بعدی پرسپولیس مقابل سپاهان در اصفهان بود).

*ما تجربه بدی از داوری داریم. تا به حال یک اوت به نفع ما گرفته نشده است.

*نمی‌خواهم بگویم علی علیپور را در محوطه جریمه با خطا متوقف کردند، اما این خطا چه عمدی باشد و چه غیرعمدی پنالتی است. اتفاقاً خیلی از پنالتی‌ها هم غیرعمدی رخ می‌دهد‍!