ایران در بین گزینه‌های قهرمانی آسیا

مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات در حالی از 15 دی با دیدار تیم‌های امارات و بحرین آغاز می‌شود که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش در گروه D این رقابت ها با یمن، ویتنام و عراق همگروه است و تلاش می‌ کند تا به عنوان قهرمانی برسد.

یورو نیوز که رسانه مطرحی در جهان محسوب می شود، 5 روز مانده به آغاز جام ملت ها گزارشی منتشر کرد و نوشت: هفدهمین دوره جام ملت های آسیا با حضور 24 تیم برگزار می شود و ایران، ژاپن و کره جنوبی شانس های اصلی قهرمانی هستند. البته استرالیا هم تیم خطرناکی است، زیرا چهارسال پیش در خانه موفق شد عنوان قهرمانی را بدست آورد و حالا کار سختی در رقابت های 2019 دارد. 

این رسانه ادامه داد: ایران در گروه D جام ملت های آسیا 2019 با عراق، یمن و ویتنام همگروه است و تلاش می کند تا طلسم 43 را بشکند. شیرهای بین النهرین (لقب تیم ملی فوتبال عراق) در سال 2007 به مقام قهرمانی رسیدند و بازیکنان خوبی دارد. تیم ملی فوتبال ایران همیشه در آسیا نامطمئن بوده، اما همیشه تیمی قدرتمند محسوب می شود و در صدد است تا تا طلسم شکنی کند.

یورو نیوز در پایان گزارش اشاره کرد که کارلوس کی روش در دوره پیش همراه با ایران مقابل عراق شکست خورد اما در امارات تلاش می کند تا به جمع 4 تیم نهایی برسد.

این رسانه به جز ایران، شانس های قهرمانی از جمله ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، امارات، قطر و ... بررسی و درباره آنها مطالبی منتشر کرد.

گفتنی است، شاگردان کی روش در نخستین گام باید 17 دی به مصاف یمن برود.