تراکتورسازی متحول می شود؟

تیم  فوتبال تراکتورسازی با مالکیت جدید فصل را در حالی آغاز کرد که ستاره‌های تیم ملی و چند بازیکن خارجی خوب جذب کرده بود و پرشور‌ها امیدوار بودند که بعد از خصوصی‌سازی بتوانند نتایج خوبی کسب کنند و به آرزوی خود یعنی قهرمانی لیگ برتر دست یابند.

شرایط اما به‌گونه‌ای که سرخ‌پوشان می‌خواستند رقم نخورد. تراکتورسازی با جان توشاک ستاره سابق لیورپول و رئال مادرید نتوانست به نتایج درخشانی دست یابد تا اینکه محمدرضا زنوزی‌مطلق مالک این باشگاه تصمیم به تغییراتی گرفت و محمد تقوی دستیار وی را به‌عنوان نفر اول این تیم انتخاب کرد.

این انتخاب مالک و مدیریت جدید باشگاه یک ریسک بزرگ محسوب می‌شد چراکه محمد تقوی قبل از هدایت تراکتورسازی تجربه چندانی در عرصه مربیگری نداشت، ولی مدیریت باشگاه با تکیه بر دانش فنی این مربی که در فوتبال جزیره یاد گرفته بود او را به‌عنوان سکان‌دار جدید تیم انتخاب کرد.

بعد از این اتفاق محمد تقوی توانست در تراکتورسازی فصل جدیدی را رقم بزند و با پیروزی‌های درخشانش در دیدار‌های نخست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد. کمتر کسی در آن برهه فکر می‌کرد که تراکتورسازی تقوی بتواند مقابل تیم‌های استقلال خوزستان و ذوب‌آهن به پیروزی‌های پرگل دست یابد، ولی این مربی جوان ثابت کرد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌مرور پرشور‌ها را به فوتبال تیمشان علاقه‌مند کرد.

تقوی که به‌خوبی توانسته بود با ستاره‌های تیمش ارتباط برقرار کند، به نتایج درخشان خود ادامه داد تا اینکه آنتونی استوکس ستاره آن روز‌های تیم با یک بی‌انضباطی، برنامه‌های این مربی را به‌هم زد. اما تقوی همچنان بر اصول خود پایبند ماند و استوکس را از حضور در تمرینات تیمش منع کرد چراکه نظم سرلوحه کار‌های او قرار دارد.

با غیبت استوکس تراکتورسازی دچار مشکل و پیروزی‌های این تیم کمرنگ‌تر شد تا تقوی مجبور شود دست به تغییر تاکتیک بزند و از هافبک‌های خود در خط آتش تیمش بهره گیرد.همین موضوع باعث شد برد‌های پرگل این تیم ضعیف‌تر شده یا تبدیل به تساوی شود. تأیید این جمله در دیدار پایانی نیم‌فصل رقم خورد که این تیم مقابل فولاد خوزستان در حضور ۷۰ هزار هوادار ناکام ماند.

در حال حاضر تقوی برنامه‌هایی به باشگاه ارائه کرده تا بتواند در نیم‌فصل دوم تراکتورسازی جدیدی بسازد و نقاط ضعف تیمش را برطرف کند. پرشور‌ها امیدوارند با هدایت این مربی پرتلاش نیم‌فصل دوم بهتر از این ظاهر شوند و در مقابل رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

شاید تقوی بتواند تراکتورسازی را به آرزوی دیرینه خود برساند و در پایان فصل همراه با هواداران تراکتورسازی که حمایت خوبی از این تیم داشتند، در تبریز جشن قهرمانی بگیرد.