پشت پرده خط خوردن قلی زاده از لیست تیم ملی

علی قلی‌زاده چقدر بدشانس است. او می‌توانست یکی از پدیده‌های جام ملت‌ها باشد و هنوز هم امیدواریم بتواند روزنه‌ای برای بازگشت پیدا کند و برای تیم ملی به میدان برود. البته او در صورتی می‌تواند وارد لیست شود که بازیکن دیگری از لیست خارج شود. این اتفاق هم تنها می‌تواند یک روز پیش از اولین بازی ایران در جام ملت‌های امارات رخ دهد. خیلی‌ها حسرت می‌خورند چرا این اتفاق برای علی قلی زاده رخ داد؟ چرا او باید این بار هم از لیست بیرون بماند؟ علی برای جام جهانی آن‌قدر باتجربه نبود که در لیست ۲۳ نفره باشد ولی با این حال به عنوان مهمان کنار تیم بود. این بار او قرار بود یک سورپرایز در جام ملت‌ها باشد ولی آسیب دید. عملکرد قلی‌زاده بعد از جام جهانی در بازی‌های تیم ملی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های هجومی بود و حتی در لیگ بلژیک به خاطر پیشرفت فوق العاده اش همه را انگشت به دهان گذاشت ولی یک اتفاق تلخ باعث شد حضور در جام ملت‌ها این‌قدر پیچیده شود. علی برایمان توضیح می‌دهد: «خیلی حیف شد. در بهترین فرمم بودم که مصدوم شدم. این مصدومیت هم خیلی بد بود.» چطور؟ قلی زاده جواب می‌دهد: «راستش بازیکن حریف این‌قدر بد پایم را زد که فکر کردم استخوان پایم شکست. مصدومیتم به قدری شدید بود که همان لحظه فقط توانستم دستم را بالا ببرم و از مربی بخواهم تعویضم کند.»

آن شب برای قلی زاده بسیار بد بود. می‌گوید وقتی به خانه برگشت ورم مچ پایش بسیار زیاد بود: «دقیقاً. پایم طوری ورم کرده بود که خیلی نگران شدم. اول که فکر می‌کردم استخوان ساق پایم شکسته ولی بعد متوجه شدم مچ پایم است. شب اول فکر می‌کردم مصدومیت خیلی بیشتر طول بکشد ولی کادر فنی تیم ملی خیلی تلاش کردند. همین چند روز قبل وقتی شروع کردم به کار با توپ میکائیل تعجب کرده بود.» میکائیل فیزیوتراپ تیم ملی است که انصافاً در یک هفته گذشته همه‌جوره برای بازیکنان مصدوم و قلی زاده وقت گذاشت. علی می‌گوید: «خیلی پرتلاش است و گاهی می‌پرسم آیا خسته نمی‌شوی؟ بعضی وقت‌ها شب با اتاقم تماس می‌گیرد و می‌گوید آماده هستی کار کنیم؟»

تمرینات قلی زاده در روز گاهی به چهار جلسه هم می‌کشد. با وجود اینکه علی فعلاً در لیست نهایی نیست ولی مربیان همچنان به شدت با او کار می‌کنند؛ این یعنی تعهد تیم ملی به یک بازیکن حتی با وجود آنکه او در باشگاهش آسیب دیده است. کی‌روش همه چیز را می‌سنجد و مراقب خیلی چیزهاست. حتی به این فکر می‌کند که شاید اتفاقی ناخواسته رخ دهد و باید قلی زاده را به لیست برگرداند. به همین خاطر هم مراقبش هستند و هم به تمرینات با او ادامه می‌دهند. «خب، باید از کادر فنی تیم ملی تشکر کنم که واقعاً برای من وقت گذاشته‌اند. مدام روی پایم کار می‌کند. روزی را به یاد می‌آورم که مصدوم شده بودم و فکر می‌کردم خیلی بیشتر از این‌ها بیرون از فوتبال باشم ولی این‌قدر با من کار کردند که حتی می‌توانم کار با توپ کنم.»