به گزارش مهر، این رقابتها از ظهر امروز پنجشنبه به وقت محلی در سالن ۶ هزار نفری شهر گومی کره جنوبی آغاز شده بود، تیم ایران در پنج وزن نخست صاحب دو مدال طلا و یک مدال نقره شد و دو نماینده کشورمان حذف شدند.

براین اساس، حبیب اله اخلاقی در وزن ۸۴ کیلوگرم در دور نخست مقابل " اوکاتائیچی " از ژاپن در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر به پیروزی رسید و در دور دوم مقابل " نظار صلاح " از سوریه را در دو تایم با نتایج مشابه یک بر صفر پیروز از میدان خارج شد.

اخلاقی در مرحله نیمه نهایی مقابل " نینگ دان " از چین با نتیجه یک بر صفر و ۲ بر صفر پیروز شد. این کشتی گیر جوان در دیدار فینال مقابل " بسیکی سالدادزه " از ازبکستان در دو تایم با نتیجه ۲ بر صفر و یک بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

هادی علیزاده پورنیا در نخستین تجربه حضورش در رده سنی بزرگسالان صاحب مدال طلای وزن ۷۴ کیلوگرم شد و افشین بیابانگرد در وزن ۶۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. محسن حاجی‌پور و حمید زارع در اوزان ۵۵ و ۶۰ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

داود گیل نیرنگ و محمد قربانی فردا جمعه و در روز پایانی این مسابقات در رقابت‌های اوزان ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می‌روند.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای ۲۹ و ۳۰ بهمنماه برگزار خواهد شد.