جای سوال است که چرا سامان قدوس نیمکت‌نشین بود

مهاجم سابق تیم ملی ایران با اشاره به حضور سامان قدوس در لیگ یک فرانسه گفت: جای سوال است که چرا او در برابر یمن نیمکت‌نشین بود.

علی اصغر مدیرروستا درباره پیروزی قاطع تیم ملی ایران مقابل یمن اظهار کرد: برد مقتدارانه‌ای را به دست آوردیم. از تیم ملی انتظار داشتیم به این برد برسد. می‌دانستیم یمن مقابل ما حرفی برای گفتن ندارد. این یک دیدار، یک مصاف تدارکاتی برای مراحل بالاتر بود.

مهاجم سابق تیم‌ملی فوتبال ایران یادآور شد: بازیکنان ما به خوبی وظیفه خود را انجام دادند. اگر یکی، دو تغییر در تیم ملی انجام می‌شد، به مراتب بهتر بود. سامان قدوس با اینکه در فرانسه بازی می‌کند، نیمکت‌نشین است که برای من جای سوال است. به سرمربی خسته نباشید می‌گویم.

او درباره عملکرد فنی تیم ملی مقابل یمن و انجام حملات پرتعداد خاطرنشان کرد: ما تدابیر سرمربی را مرور کردیم و این آمادگی برای مراحل بود.

مدیرروستان در واکنش به این سوال که آیا تیم ملی به خاطر هم‌گروهی با یمن و انجام بازی نخست مقابل این تیم خوش‌شانس بود، گفت: هم می‌توان گفت خوش شانس بودیم، هم می‌توان گفت تیم ملی خوب بود و یا یمن ضعیف بود. برای شروع یک تورنمنت چنین بردی خوب است. من نگران این هستم که معمولا در تورنمنت‌هایی که خوب شروع کردیم، در ادامه و انتها به مشکل خوردیم. بحث غرور نیست. بازیکنان ما حرفه‌ای هستند. باید این بازی را نادیده گرفت و به بازی‌های بعد فکر کرد.

وی درباره مشکلات استرالیا، امارات و حتی کره‌جنوبی در بازی نخست از این مسابقات، اظهار کرد: در دور اول چنین اتفاقی رخ می‌دهد. فکر می‌کنم در ادامه بهتر می‌شوند.

مهاجم سابق تیم‌ملی ایران درباره تاکید کی‌روش و بازیکنان تیم ملی بر تمرکز روی بازی با یمن از چندین ماه قبل و دست کم نگرفتن این تیم گفت: این خیلی خوب است که ما به جز یمن به تیم دیگری فکر نمی‌کنیم. هر تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد، باید پله به پله پیش برود. این موضوع کاملا نکته مهمی است. اما نباید تیم‌هایی مثل یمن را بزرگ کنیم. آن‌ها درگیر جنگ هستند و نباید زیاد روی این برد مانور بدهیم.

وی درباره مصاف ایران مقابل ویتنام و عراق در دور نخست از جام ملت‌های آسیا گفت: فکر می‌کنم بازی مهم ما مقابل عراق خواهد بود. ویتنام نمی‌تواند برای ما دردسرساز شود. نمی‌توان فوتبال را پیش بینی کرد اما می‌توان یک چیزهایی را هم حدس زد. با توجه به قدرت بازیکنان‌مان، ویتنام را می‌بریم.

مدیررستا با تاکید بر اینکه نباید در دیدار برابر عراق به دنبال گرفتن انتقام باشیم، افزود: بحث انتقام مقابل عراق مطرح نیست. نباید به گذشته فکر کنیم. باید بازی را به خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی کسب کنیم و به عنوان تیم نخست بالاتر برویم. اینکه روی عراق مانور بدهیم خیلی است.