بازیکن سابق استقلال: بازی با یمن تدارکاتی بود!

هادی طباطبایی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اولین دیدار تیم ملی کشورمان در جام ملت های آسیا مقابل یمن گفت: شروع بسیار خوبی برای تیم ملی بود. می توان این بازی را  یک بازی تدارکاتی بسیار خوب برای تیم ملی در نظر گرفت. امیدوارم بعد از این بازی بازیکنان به هماهنگی بهتری برسند و از لحاظ تاکتیکی و تیمی  خودشان را برای بازی های بعدی هماهنگ تر کنند.

او در مورد اشتباه تیم ملی فوتبال یمن گفت: استراتژی تیم ملی فوتبال یمن در این مسابقه یک جور خودکشی بود. اشتباه آنها این بود که جلوی تیم ملی ایران به جای اینکه بازی را حفظ کنند می‌خواستند فوتبال بازی کنند و این تصمیم مقابل تیم ملی ایران که از هر لحاظ سرتر از تیم حریف است کاملا اشتباه بود. ایران چه از لحاظ فنی و چه بدنی شرایط بسیار بهتری از تیم ملی یمن داشت.

طباطبایی ادامه داد: یمن نقاط ضعف بسیاری داشت و با دفاع چهار نفره در خیلی از صحنه ها اشتباه می کردند و خودشان آفساید را پر می‌کردند و به بازیکنان ما کمک می شد.

او در مورد عملکرد خط هافبک یمن گفت: اشتباه بزرگتر تیم ملی یمن در خط هافبک این تیم رخ داد و  خط هافبک این تیم اجازه می‌دادند تیم ملی ایران موقعیت های بسیاری ایجاد کند و خط دفاعی آنها را اذیت کند. اصلا مشخص نبود در زمین می‌خواهند چه کار کنند و هیچ  انسجامی در خط هافبک آنها وجود نداشت و به بازیکنان با تجربه ما فرصت‌های بسیار زیادی دادند.

طباطبایی در مورد تیم ملی ایران گفت: تیم ملی ایران ترکیب بسیار منسجمی داشت و یکی از کامل ترین تیم های حاضر در این تورنمنت هستیم. هیچ تیم دیگری به اندازه ایران در کنار یک مربی بازی نکردند تا تفکرات همدیگر را بشناسند. از قبل این دیدار همه می‌دانستند که تیم ملی باید با تمرکز بالایی وارد این مسابقه شود و دلیل این کار این نبود که تیم یمن تیم قدرتمندی است بلکه دلیل این موضوع این بود که تیم ملی نباید یمن را دست کم می گرفت و غافلگیر می شد. غافلگیری در فوتبال همیشه وجود دارد اما در مجموع یمن تیمی نبود که مقابل ما ایستادگی کند و از لحاظ قدرت بدنی و فیزیک ما از آنها بهتر بودیم و آنها کیفیت لازم را نداشتند. بازیکنان یمن از نظر میانگین قدی از ما بسیار پایین تر بودند.

او ادامه داد: تیم ما با حمله از گوشه ها و ارسال بارها توانست روی دروازه ی یمن خطر  ایجاد کند. در مجموع با اینکه تیم یمن حرفی برای گفتن نداشت اما بازیکنان ما با تمام قدرت وارد این مسابقه شدند و در تمام خطوط بسیار منسجم کار کردند. سرعت بازی از طرف تیم ملی ایران بسیار بالا بود و بازیکنان بسیار با قدرت و خوب بازی را کنترل کردند هرکجا که لازم بود پرس می کردند و در زمان لازم بازی را کنترل می‌کردند و کارهای تاکتیکی خودشان را انجام می‌دادند.