مرتضی رضاییان رکورد ایران را شکست

به گزارش افکار نیوز به نقل از برنا، رقابتهای دسته ۶۹ کیلوگرم با توجه به حضور مرتضی رضاییان و سید مهدی پانزوان که برای دو تیم نیروی زمینی ارتش و مناطق نفت خیز جنوب وزنه می زدند از همان ابتدا جذاب و مهیچ بود و در نهایت نیز با برتری رضاییان به پایان رسید.

دارنده مدال نقره بازیهای آسیایی گوانگجو در حرکت یک ضرب وزنه ۱۴۵ کیلوگرم را بالای سر برد و ۲ کیلوگرم از رقیب با تجربه اش سید مهدی پانزوان پیشی گرفت. در دوضرب اختلاف این دو بیشتر شد، چراکه پانزوان با حدنصاب ۱۷۱ به کار خود خاتمه داد، اما رضائیان با انتخاب وزنه ۱۸۳ کیلوگرم به رکورد ایران حمله کرد و توانست این رکورد را که با ۱۸۲/۵ در اختیار جواد خوشدل، مربی کنونی تیم ملی است، به طور غیررسمی جابه جا کند. رضائیان در آخرین حرکت خود نیز پشت وزنه با ارزش ۱۸۶ کیلوگرم ایستاد که در مهار آن موفق نبود.

همزمان با رقابتهای دسته ۶۹ کیلوگرم، رقابتهای دسته ۷۷ کیلوگرم نیز برگزار شد و طی آن رسول تقیان از شرکت ملی حفاری اهواز در رقابتی تنگاتنگ با شاهو جوانمردی از مناطق نفت خیز جنوب، بهتر عملکرد و با مهار وزنه های ۱۵۹ کیلوگرم در یکضرب و ۱۹۰ کیلوگرم در دوضرب، تحسین حاضرین در سالن را برانگیخت.

در این وزن سجاد بهروزی ملی پوش با سابقه کشورمان نیز با وجود وزن پائین بدنش وزنه های خوبی زد و با حدنصاب های ۱۴۲ و ۱۸۱، با دوبنده نیروی زمینی در مکان سوم ایستاد.

در پایان روز نخست فینال لیگ برتر وزنه برداری کشور، نفرات برتر اوزان ۶۹ و ۷۷ کیلوگرم به شرح زیر معرفی شدند.


دسته ۶۹ کیلوگرم
۱ - مرتضی رضاییان از نیروی زمینی ارتش: یکضرب ۱۴۵، دوضرب ۱۸۳، مجموع ۳۲۸ کیلوگرم
۲ - سید مهدی پانزوان از مناطق نفت خیز جنوب: یکضرب ۱۴۳، دوضرب ۱۷۱، مجموع ۳۱۴ کیلوگرم
۳ - احمد محمودی از عقاب همدان: یکضرب ۱۳۶، دوضرب ۱۷۰، مجموع ۳۰۶ کیلوگرم

دسته ۷۷ کیلوگرم
۱ - رسول تقیان از شرکت ملی حفاری اهواز: یکضرب ۱۵۹، دوضرب ۱۹۰، مجموع ۳۴۹ کیلوگرم
۲ - شاهو جوانمردی از مناطق نفت خیر جنوب: یکضرب۱۵۸، دوضرب ۱۸۲، مجموع ۳۴۰ کیلوگرم
۳ - سجاد بهروزی از نیروی زمینی ارتش: یکضرب ۱۴۲، دوضرب ۱۸۱، مجموع ۳۲۳ کیلوگرم