تصور پیروزی آسان برابر ویتنام اشتباه است

امید ابراهیمی هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در آستانه دیدار روز شنبه برابر ویتنام در دور دوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹هشدار داد که نباید این تیم را دست کم گرفت و برای کسب پیروزی باید تمرکز داشت.

ایران در مسابقه اول خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به راحتی یمن را ۵-۰ شکست داد. انتظار می‌رود که شاگردان کارلوس کی روش، با توجه به سطح بالای خود با پیروزی در بازی دوم گروه D. برابر ویتنام به سرعت به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ برسند.

با این حال، امید ابراهیمی چنین تفکری ندارد. این هافبک ۳۱ ساله معتقد است که ویتنام رقیبی است که بازی در برابر آن‌ها راحت نیست و او احترام ویژه‌ای برای شاگردان پارک هانگ سئو سرمربی این تیم قائل است.

ابراهیمی گفت: "پس از آنکه ایران یمن را قاطعانه شکت داد، مردم تصور می‌کنند که ما به راحتی می‌توانیم ویتنام را شکست دهیم. این فکر اشتباه است ما به راحتی یمنی را بردیم، اما این بدان معنا نیست که ما می‌توانیم همان کار را با ویتنام بکنیم. طبیعت هر بازی متفاوت است، حریف هم همینطور.

ویتنام با یمن تفاوت دارد؛ آن‌ها در چند سال گذشته روی بازیکنان فعلی سرمایه گذاری زیادی کرده اند؛ و و به تازگی در قهرمان بازی‌های جنوب شرقی آسیا شده اند، ممکن است بازی بعدی بسیار دشوار باشد، ما باید با تمام وجودمان در این بازی بازی کنیم، سخت تلاش کنیم تا پیروز شویم. 

هافبک سابق استقلال تهران افزود:ما هنوز هم باید در گلزنی بهتر شویم. اگر از فرصت‌های مناسبی که داشتیم درست استفاده می‌کردیم، می‌توانستیم ۱۰ گل در برابر یمن به ثمر برسانیم. امیدواریم تیم در مواجهه با ویتنام خوب بازی کند، به طور کارآمد حمله کند.