استرالیا 3 - فلسطین 0 /احیای کانگوروها در جام با بازی هوایی

در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم‌های ملی فوتبال استرالیا و فلسطین امروز «جمعه» از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف هم رفتند.

تیم ملی فلسطین:

رامی حماده، مصعب البطاط، شادی شعبان، نظمی البداوی، جاناتان زوریلا، تامر صیام، عبدالله جابر، عبداللطیف البهداری، محمد درویش، محمود وادی و الکسیس نورامبوئنا.

تیم ملی استرالیا:

متئو رایان، میلوس دجنک، ترنت سینسبوری، برت گرانت، عزیز بهیچ، مارک میلیگان، کریس اکونومیدیس، تام روجیچ، آور مابیل، جکسون ایروینه و جیمی مکلارن.

استرالیا که در بازی نخست خود با شگفتی روبرو شد و با یک گل مغلوب تیم اردن شد، در این مسابقه برای جبران شکست وارد زمین شدند. این مسابقه را فلسطین که در بازی اول خود مقابل سوریه مساوی کرده بود هجومی آغاز کرد و ۲ گل در ۲۰ دقیقه نخست به ثمر رساند.

ابتدا در دقیقه ۱۸ سانتر بلند تام روجیک را مک لارن با ضربه سر دقیق وارد دروازه فلسطین کرد تا بازی یک بر صفر به سود کانگورنو‌ها شود.

تنها ۲ دقیقه بعد بازهم روی سانتر و این بار از جناح چپ استرالیا به گل رسید. سانتر دقیق کریستوفر اکونومیدیس مقابل دروازه فلسطین روی پای آور مابیل فرود آمد و این بازیکن گل دوم را نیز وارد دروازه کرد.

در نیمه نخست استرالیا اگرچه توپ و میدان را در اختیار داشت، اما به جز ۲ گلی که زد، شوت درون چارچوب دیگری نداشت و در نهایت این نیمه با پیروزی ۲ بر صفر زرد پوشان به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز استرالیا بازی را هجومی تر از حریف آغاز کرد و در دقیقه 55 فرصت گلزنی داشت که ضربه سر بازیکن این تیم به بالای دروازه فلسطین رفت.

در ادامه بازی کسل کننده شد و فلسطین تلاش خاصی برای جبران گل های خورده نکرد و استرالیا نیز سعی در میدان داری داشت که باعث شد بازی کم افت و خیزی را شاهد باشیم.

شاگردان گراهام آرنولد که در این مسابقه تاکتیکشان فقط سانتر از جناحین بود ، گل سوم را نیز در دقیقه 90 باز هم روی همین تاکتیک به ثمر رساندند. این بار کانگوروها ضربه کرنر را کوتاه کار کردند و سپس اکونومیدیس توپ را بلند روی دروازه ارسال کرد و جیانو بازیکن تازه وارد استرالیا، بدون هیچ مزاحمتی با ضربه سر دروازه را برای بار سوم باز کرد تا این تیم به یک پیروزی قاطع دست یابد.

استرالیا با این پیروزی سه امتیازی شد و پشت سر اردن شش امتیازی در رتبه دوم گروه قرار گرفت. فلسطین نیز مانند سوریه یک امتیازی ماند و در رتبه آخر گروه قرار دارد.