کی‌روش یک جام برای ایران بیاورد و بعد هم به سلامت

فرشاد پیوس درباره پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل ویتنام و صعود تیم ملی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیاگفت: بچه‌ها روز به روز در حال بهتر شدن هستند و امروز هم تیم ملی ما بسیار خوب بازی کرد. تیم ملی باید مقابل این تیم‌ها با ۴، ۵ گل به پیروزی برسد تا هم از لحاظ روحی ارتقا پیدا کند و هم اینکه تفاضل گلش را برای حفظ صدرنشینی در گروه بالا ببرد.

وی عنوان کرد: ویتنام یک تیم رده پایین در آسیا محسوب می‌شود و باید به این تیم بیشتر گل می‌زدیم. تعویض سردار آزمون اشتباه بود، چرا که اگر او در زمین می‌ماند می‌توانستیم هم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم و هم او را برای آقای گلی مسابقات‌ آماده کنیم، اما با تعویض شدن او، ویتنام تا حدی قدرت گرفت و تا دروازه ما پیش آمد.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ویتنام حریف سر سختی برای تیم ملی نبود و تیمی نبود که بتواند روی خط دفاعی ما فشار زیادی بیاورد، اما عملکرد تیمی ما در همه خطوط خوب بود. تیم ملی نیمکت بسیار قوی دارد که می‌تواند در صورت نیاز از آنها هم استفاده کند. در این بازی سعی کردیم از کنار زمین ارسال‌هایی را به عمق خط دفاعی حریف داشته باشیم و دیدید که با ضربه سر هم به پیروزی رسیدیم. به نظرم بازیکنان در حال بهتر شدن هستند.

پیوس گفت: با شرایطی که تیم ملی دارد، بعد از ۸ سال حضور کی‌روش در فوتبال ایران انتظار می‌رود که این تیم قهرمان آسیا شود و این اصلاً توقع زیادی از کی‌روش نیست و اگر او تیم را قهرمان آسیا کند وظیفه‌اش را انجام داده است.

وی در خصوص دیدار بعدی ایران مقابل عراق که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، به تسنیم گفت: بازی با عراق به نسبت دو بازی گذشته مقداری سخت خواهد بود، اما ساختار دفاعی عراق خیلی ضعیف است، که در این حالت آزمون و طارمی خیلی راحت می‌توانند به گل برسند. سامان قدوس می‌تواند پدیده مسابقات باشد، چرا که هم در بازی قبل و هم در این بازی بسیار خوب کار کرد. قدوس در بازی مقابل ویتنام بسیار کم اشتباه بود و پاس‌های کلیدی زیادی داد، فکر می‌کنم اگر از او بیشتر استفاده شود تیم ملی جواب خواهد گرفت. در این بازی آزمون و قدوس جزو بهترین بازیکنان ایران بودند.

مهاجم پیشین تیم ملی افزود: عراق خط حمله بسیار خوب و قوی دارد اما در آن سو خط دفاع آنها خیلی راحت باز می‌شود و می‌توان به راحتی از آن عبور کرد. اگر مقابل عراق خشن نباشیم و با صبر و حوصله بازی کنیم می‌توانیم این تیم را شکست دهیم و به عنوان صدرنشین از گروه‌مان صعود کنیم.

پیوس درباره خبرهایی که از توافق کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا حکایت می‌کند و اینکه گفته می‌شود او قرار است در روز‌های آینده قراردادش را با این تیم امضا کند، گفت: این کارها اصلا زیبا نیست و کی‌روش غیرحرفه‌ای عمل می‌کند. اگر می‌خواهد برود باید بعد از پایان جام ملت‌ها صحبتش مطرح شود، الان او باید با تمام فکر و ذکرش برای تیم ملی تلاش کند. کارهایی که کی‌روش انجام می‌دهد بچه‌گانه و غیرحرفه‌ای است. اگر او می‌خواهد به کلمبیا برود، برود به سلامت، اما قبلش باید با توجه به ۸ سالی که در ایران حضور داشته یک جام برای ما بیاورد.