به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر گومی کره جنوبی آغاز شده است که مسعود اسماعیلپور نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشورمان با شکست مقابل کشتیگیر هندی در دیدار پایانی این وزن صاحب گردنآویز نقره شد.

وی در ۶۰ کیلو که ۱۵ کشتی‌گیر به روی باسکول رفتند، پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم در ۲ تایم و با نتایج ۳ بر یک و ۲ بر ۲ از سد بایانمونخ بانزراگچ از مغولستان گذشت و به نیمه‌نهایی راه یافت.

نماینده ایران در این مرحله در ۳ تایم و با نتیجه صفر بر یک(کلینچ)، ۲ بر صفر و ضربه فنی نیکولای نوئف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه پیدا کرد.

اسماعیل‌پور برای کسب نشان طلا به مصاف یوگیشوار دات از هند رفت که در ۳ تایم و با نتایج ۲ بر صفر، یک بر ۳ و ۳ بر ۳ مقابل این حریف شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در این دیدار اسماعیل‌پور تا ثانیه‌های پایانی تایم سوم از حریف خود پیش بود که با دخالت مارتینتی، رئیس فیلا و اعمال نفوذ در داوری یک امتیاز به کشتی‌گیر هندی اعطا شد تا دست اسماعیل‌پور از نشان طلا کوتاه بماند.

پیش از این مسابقه نیز حسن رحیمی در ۵۵ کیلو از سد یاسوهیرو اینابا، دارنده مدال برنز جهانی ۲۰۱۰ مسکو و نفر سوم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو از ژاپن گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

مسابقات اوزان ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم هم فردا (یکشنبه) برگزار میشود که مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری، عرفان امیری و پرویز هادی به مصاف حریفان خود میروند.