به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، حدود يك ماه قبل بود كه در جريان مسابقههاي هفته چهارم سوپر ليگ بوكس بين تيمهاي جهان فولاد غرب كرمانشاه و پيوند سابكو رباط كريم به مبارزه كردن محمدرضا قاروني در وزن ۹۱+ كيلوگرم اعتراض شد و پس از بررسيهاي نهايي، اين بوكسور كرمانشاهي از حضور در ليگ و مبارزه كردن در اين رقابتها محروم شد.

طبق قانون فدراسیون جهانی بوکس آماتور، هر بوکسور می‌تواند از سن ۱۹ تا پایان ۳۴ سالگی در مسابقات رسمی داخل و بین‌المللی شرکت کند و بوکسورهایی که در این شرایط سنی نباشند حق شرکت در هیچ مسابقه رسمی داخلی یا خارجی که زیرنظر فدراسیون‌های بوکس آماتور کشورها باشد را ندارند.

برهمین اساس محمدرضا قارونی از حضور در مسابقات لیگ محروم شد.

این محرومیت درحالی است که مسولان فدراسیون و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به خاطر آمادگی خوب این بوکسور و کمک به آماده‌سازی سنگین وزن‌های ایران، او را به صورت میهمان، به اردوی تیم ملی دعوت کردند. البته طبق توافق مسولان فدراسیون با این بوکسور قرار شده او تنها در تمرینات شرکت کند و نمی‌تواند به هیچ مسابقه برون مرزی اعزام شود.

هم‌اکنون در اردوهای تیم ملی بوکس بزرگسالان در وزن ۵۲ کیلوگرم ایمان طیبی و رضا کرزور، در وزن ۵۶ کیلوگرم آرمین امجدیان و احسان سپهوندی، در وزن ۶۰ کیلوگرم فروتن گل‌آرا و محمد مومیوند، در وزن ۶۹ کیلوگرم امین قاسمی‌پور و شهروز ترادیده، در وزن ۷۵ کیلوگرم محمد ستارپور و مبین کهرازه در وزن ۸۱ کیلوگرم احسان روزبهانی و مجید حاج عباسی، در وزن ۹۱ کیلوگرم علی مظاهری و در وزن ۹۱ + کیلوگرم عبدالمجید سپهوندی و علی سلمانی حضور دارند.

حسین نهرودی به عنوان سرمربی، غلامرضا کریمی، همایون امیری و اصغر اشرفی به عنوان مربی و علیرضا استکی به عنوان مربی بدنساز، ملی‌پوشان را هدایت می‌کنند.

تیم ملی بوکس بزرگسالان ایران خود را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک لندن که فروردین ۹۱ در قزاقستان برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

بوكس ايران تاكنون تنها يك سهميه در وزن ۸۱- كيلوگرم توسط احسان روزبهاني بدست آورده است. اين سهميه در جريان مسابقات قهرماني جهان در جمهوري آذربايجان كسب شد.