دژاگه: در مورد رفتن کی روش از تیم ملی چیزی نشنیده ام!

اشکان دژاگه بدون شک یکی از بهترین بازیکن ایران در بازی های ابتدایی جام ملتهای آسیا بود. این بازیکن با گلی که در دیدار مقابل عمان زد بعد از آزمون و طارمی به عنوان سومین بازیکن 2 گله ایران در این بازی ها خودش را معرفی کرد.

دژاگه پیرامون آخرین وضعیت تیم ملی و همچنین دیدار با چین در مرحله بعد و همچنین کارلوس کی روش گفت و گویی را انجام داده که متن آن را در زیر می خوانید:

در ابتدای بازی با عمان کمی تیم هماهنگ نبود. درست است؟

شاید. به هر حال آنها در ابتدا کمی کار را سخت کرده بودند ولی بیرانوند ما را در بازی حفظ کرد. بازی با تیم هایی مثل عمان سخت است به خصوص وقتی از حریف عقب بیفتید. خوشحالم که بیرانوند در آن دقیقه اول پنالتی را گرفت و تیم ما به بازی برگشت.

بازی ها به مراحل حساسی رسیده و همین بازی با عمان نشان داد که کار سخت تر است.

درست می گویید. در فوتبال هیچ کار و بازی آسانی وجود ندارد. همه باید تلاش کنند و زحمت بکشند. خود من اگر مقابل عمان خوب بودم به دلیل این است که همه بچه های تیم و کی روش پشتیبانم بودند. خودم تلاش کردم بهترین عملکرد و تلاش را برای تیم ملی ایران داشته باشم. بازی ها سخت تر هم می شود و ما باید با حساسیت و با هوش جلو برویم.

قبول داری نسبت به دوره قبل بهتر شده ای و آماده تر بازی می کنی؟

بله صد در صد. قبلا هم گفته ام کی روش در 2 سال اخیر همیشه حامی و پشتیبان من بوده و اعتماد به نفس من را بیشتر کرده است. قبل از هر بازی همه فکرم این است که خواسته مربیان را در زمین پیاده کنم.

در این بازی ها هم 2 گل زده ای و جزو گلزن ها محسوب می شوی...

تلاش همه بچه ها بوده و مهم برد تیم است. این مسائل زیاد مهم نیست.

قبل از بازی با عمان صحبت هایی مطرح شد مبنی بر اینکه کی روش بعد از جام ملت های آسیا ایران را ترک می کند...خودت از این ماجراها چه می دانی؟

من اطلاع دقیقی از این موضوع ندارم و چنین چیزهایی نشنیده ام!

واقعا نشنیده ای؟

بله.واقعا نشنیده ام!

بگذریم. کی روش در سال های اخیر چه تاثیری در فوتبال ایران داشته است؟

او در سالهای اخیر بهترین دستاوردها را در فوتبال ایران داشته و یکی از بهترین مربیان شاغل در ایران بوده است. همانطور که می بینید خیلی از بازیکنان تیم ملی در کشورهای خارجی بازی می کنند و این یکی از اثرات حضور کی روش است.امیدوارم فعالیت او باز هم در ایران تداوم داشته باشد و ما هم در کنار او عملکرد خوبی داشته باشیم.

بازی با چین را چطور ارزیابی می کنی؟

همه بازی ها برای ما سخت است. در ابتدای صحبت هایم هم گفتم بازی آسان در فوتبال وجود ندارد.حریف ما چین هم مربی خوبی به نام لیپی دارد و قطعا بازی آسان نیست اما ما هم مربی خوبی داریم و ما بازی به بازی جلو می رویم و می خواهیم به نیمه نهایی و فینال راه پیدا کنیم.

صحبتت با هواداران ایران چیست؟

از آنها که در امارات از ما حمایت کردند ممنونم.امیدوارم در بازی بعد هم اینگونه از ما حمایت کنند و ما بازیکنان و کادر فنی هم تلاش می کنیم تا در پایان آنها را خوشحال کنیم.