ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است

رضا عنایتی در خصوص صعود تیم ملی ایران به مرحله بعدی  جام ملت‌های آسیا گفت: وقتی شما دو بر صفر بازی را می‌برید یعنی همه چیز خوب بوده است به نظر من بازیکنان تیم ملی نشان دادند که فوتبال ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است. بازیکنان تاکتیک‌پذیری داریم که خیلی خوب و هماهنگ بازی کردند. همه آنها در باشگاه‌هایشان هم شرایط خوبی دارند، بازیکنان تیم ما یک بازی کاملاً منطقی را به اجرا گذاشتند.البته نتیجه می‌توانست بهتر از دو بر صفر هم باشد اما همین که صعود کردیم و به مرحله بعد رسیدیم رضایت‌بخش است امیدواریم در مرحله بعد هم با  همین شادابی و صلابت بازی کنیم تا ان‌شاءالله به جمع 4 تیم برسیم و آنجا شرایط ویژه‌ای را تجربه کنیم.

عنایتی در مورد رویارویی احتمالی با تیم ملی ژاپن گفت: ما هنوز یک خوان دیگر داریم تا با ژاپن روبه‌رو شویم بازی با چین بازی ساده‌ای برای ما نیست تیم‌های آسیای‌شرقی خیلی مرموز بازی می‌کنند تمام تفکر کادر فنی تیم ملی این است که ابتدا از چین عبور کنیم و بعد از آن به ژاپن فکر کنیم به نظر من اشتباه است که الان بخواهیم به ژاپن فکر کنیم.

وی در ادامه افزود: بیاییم بازیکنان تیم ملی را از هم جدا نکنیم همه آنها بچه‌هایی هستند که برای تیم ملی کشورشان تلاش می‌کنند من واقعاً به همه آنها تبریک می‌گویم که از جان مایه می‌گذارند حتی بازیکنان ذخیره هم وقتی وارد زمین می‌شوند تمام توان‌شان را برای موفقیت تیم می‌گذارند، کار گروهی از همه چیز مهمتر است و این رمز موفقیت تیم ملی است.