دستور العمل لیپی به چینی ها برای تقابل با ایران

مارچلو لیپی می‌گوید که تیم ملی چین برای مصاف با ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، باید یاد بگیرد که چگونه در تمام 90 دقیقه روی کارش تمرکز داشته باشد.

لیپی 70 ساله با اشاره به عملکرد پرفرازونشیب‌ شاگردانش در مصاف با تایلند در مرحله یک هشتم نهایی که آن را با نتیجه 2 بر یک برد، گفت: بازیکنان چین باید از نظر روانی تقویت شوند. گاهی اوقات لازم است که آنها تمرکز بیشتری داشته باشند و در جریان بازی توجه بیشتری به اتفاقاتی که رخ می‌دهد داشته باشند. مسئله این تیم روانی است. خیلی مهم است که این تیم در تمام مدت مسابقه همان تمرکزی را داشته باشد که در ابتدای کار دارد.

لیپی که انتظار می‌رود پس از دو سال و نیم کار به عنوان سرمربی تیم ملی چین در پایان جام ملت‌های آسیا این تیم را ترک کند، با اشاره به آمار تیمش در 10 بازی رسمی خود (شامل 6 برد و تنها دو باخت مقابل ایران و کره جنوبی)، ادامه داد: این آمار بدان معناست که من باید به بازیکنانم بسیار افتخار کنم. من بسیار راضی‌ام چون این تیم دارد نتایج خوبی می‌گیرد و ما اکنون در مرحله یک چهارم نهایی و جزو هشت تیم برتر آسیا هستیم.

در فهرست بازیکنان تیم ملی چین مهره‌های پابه سن گذاشته دیده می‌شود که شامل کاپیتان ژنگ ژی 38 ساله، ژیائو ژی 33 ساله و جائو لین 32 ساله می‌شود.

لیپی با اذعان به اینکه بالا بودن میانگین سینی تیمش اتفاق خوبی نیست، عنوان کرد: من می‌توانم بگویم که بالا بودن میانگین سنی برای آینده تیم ملی چین مشکل‌ساز می‌شود. وقتی که همیشه بهترین بازیکنان یک تیم 30 سال به بالا هستند، یعنی اینکه پشت سر آنها نسل جوان آماده‌ای وجود ندارد که جای آنها را پر کند.