خوشحال می‌شوم بیرانوند به رکورد من برسد

منصور رشیدی ۴۳ سال قبل در حالی قهرمان آسیا شد که در طول جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ دروازه‌اش را بسته نگه داشت و حتی یک گل هم نخورد. اتفاقی که حالا شاید دوباره در مورد علیرضا بیرانوند هم تکرار شود. عصر دیروز با منصورخان در مورد تیم ملی، بیرانوند و البته استقلال همکلام شدیم.
مسابقات جام ملت‌ها را چطور می‌بینید؟
مقابل عمان به نسبت بازی با عراق خیلی بهتر بودیم. به نظرم عربستان از ژاپن تاکتیکی‌تر بود، ولی حذف شد. از کره‌جنوبی هم چیز خاصی ندیده‌ام. کلاً قرعه خوبی داریم. به نظرم علاوه بر اینکه چین را می‌بریم در نیمه نهایی هم می‌توانیم ژاپن را از پیش رو برداریم و فینالیست شویم. تیم خوبی داریم و امیدوارم با کاپ قهرمانی به ایران برگردد.
علیرضا بیرانوند را چطور دیدید؟
هم علی و هم خط دفاعی‌مان خیلی خوب بوده‌اند. البته در بازی با عمان همان دقایق اولیه یک اشتباه داشتیم که منجر به پنالتی شد، ولی خوشبختانه علیرضا آن را گرفت و پس از آن بچه‌ها دیگر اشتباهی نکردند و امیدوارم تا آخر مسابقات هم به این شکل جلو برویم.
آخرین قهرمانی ما در جام ملت‌ها در حالی حاصل شد که شما گلر تیم ملی بودید و بدون گل خورده قهرمان شدیم. حالا احتمال دارد علیرضا بیرانوند این واقعه را تکرار کند. نظرتان در مورد وقوع آن چیست؟
خوشحال می‌شوم. قطعاً خوشحال می‌شوم. چرا نباید خوشحال شوم؟ چرا باید حسادت کنم! من دیگر جوان نیستم که بتوانم گلری کنم. علیرضا بیرانوند را سال‌ها قبل خودم در تیم امید نفت کشف کردم. ۳ سال با او کار کردم. یادم می‌آید سال‌ها قبل مدعی شدم که بیرانوند و گلر‌های دیگری که انتخاب کرده‌ام تا ۱۵ سال فوتبال ما را بیمه می‌کنند. فقط علیرضا نبود بلکه حسین حسینی، ایمان صادقی و رشید مظاهری هم بودند. به نظرم بیرانوند می‌تواند ما را تا ۱۰ سال دیگر بیمه کند.
برسیم به استقلال. نیم‌فصل دوم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
جوانان بسیار خوبی در استقلال داریم، ولی احتیاج به چند بازیکن باتجربه داریم. یک هافبک دفاعی، یک مدافع وسط و یک مهاجم می‌خواهیم. نیم‌فصل دوم خیلی مهم است. تازه لیگ قهرمانان آسیا را هم داریم.
به نظرتان شفر موفق می‌شود؟
فوتبال را که خیلی خوب می‌فهمد. کارنامه‌اش تا الان خوب بوده است. فراموش نکنید ۵، ۶ بازیکن خوب استقلال هم در تابستان جدا شدند. کلاً در نیم‌فصل دوم کارش دشوار است.
رابطه بازیکنان و مدیران هم حسابی شکرآب شده.
متأسفانه اخبارش را شنیده‌ام. مدیریت باشگاه باید با بازیکنان روراست باشند. باید مشکلات و واقعیات را بگویند نه اینکه بازیکنان تصور کنند فقط وعده می‌شنوند و هیچ‌کدام محقق نمی‌شود.