پور علی گنجی: دست بیرانوند را می بوسم/ جهانبخش داداش خودم است

مرتضی واقعاً مدافع باهوشی است. هم بازی‌خوانی خوبی دارد و هم در محاسباتش کم اشتباه می‌کند. او معمولاً می‌داند توپ کجای زمین فرود می‌آید و همان جا ظاهر می‌شود. گفتگو با او را از همین جا شروع کردیم. مرتضی گفت نه پرنده آسمانی است و نه هیچ چیز دیگر، بلکه فقط یک سرباز است و در خدمت تیم ملی. پورعلی‌گنجی همچنین از بازی‌های پیش‌رو گفت، از اینکه اتفاقات می‌توانست جوری رقم بخورد که ایران حالا در خانه باشد نه در امارات. 
*مرتضی، از اینجا شروع می‌کنیم که وقتی به بازی تو در زمین دقت می‌کنیم، معمولاً کم اشتباهات محاسباتی داری. این ناشی از چیست؟ یک‌جور‌هایی هم پرنده آسمانی کی‌روش هستی!
من به عنوان دفاع آخر تیم وظیفه دارم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. البته من نه پرنده هستم و نه هیچ چیز دیگر. من یک سرباز برای تیم ملی ایران هستم. من همیشه سعی می‌کنم همه چیز را در حد توانم برای تیم ملی انجام دهم، چون این وظیفه‌ام است. دارم برای ایران بازی می‌کنم و همان‌طور که گفتم سرباز ایران هستم. 
*نظرت درباره بازی با عمان چه بود. نزدیک بود همان دقیقه یک بازی همه چیز گره بخورد. 
من بعد از بازی هم گفتم. واقعاً دست علیرضا بیرانوند را می‌بوسم. همه زحمت کشیدند ولی استارت کار را او با مهار پنالتی زد. علیرضا با سیوی که داشت به کل تیم اعتماد به نفس داد و باعث شد تا موفق شویم. دست او را می‌بوسم. مخصوصاً همان دستی را که پنالتی را با آن مهار کرد. (خنده) 
*واقعاً فکر می‌کردی او بتواند پنالتی را بگیرد؟ 
من احساس می‌کردم که علیرضا پنالتی‌ها را می‌گیرد، چون در تمرینات از هر ۱۰ پنالتی واقعاً ۷ تا را می‌گیرد. واقعاً گل زدن به بیرانوند سخت است. ان‌شا‌ءا... با کمک بچه‌ها و با کیفیتی که علیرضا از همان عقب دارد تا خط حمله تیم بتوانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم. در تیم ملی هرکس واقعاً در حد توانش دارد کمک می‌کند تا ان‌شا‌الله موفق شویم. 
*بعد از بازی اول و همین‌طور دیدار با عمان انتقاداتی از مجید حسینی شد. ظاهراً او هنوز به اندازه جام جهانی آماده نیست. 
مجید حسینی بازیکن خوبی است. او جوان است. هر بازیکنی در زمین بازی اشتباه می‌کند. مگر من اشتباه نمی‌کنم؟ این‌طوری نیست که یک بازیکن هیچ‌وقت مرتکب اشتباه نشود. همه به تیم ملی، به بازیکنان جوان و به بازیکنان با تجربه ایران انرژی مثبت بدهیم. الان با این شرایط که همدلی و رفاقت در تیم هست، باید حمایت پشت تیم باشد. با این کیفیت و با این رفاقت می‌شود واقعاً موفق شد. 
*بعد از بازی عمان همه اعتقاد داشتند نیمه اول را دو علیرضا برای تیم درآوردند. البته نباید فراموش کرد به هر حال یک تیم در مجموع موفق بود. 
درست است. ولی باز خدا را شکر که علی بیرانوند آن توپ را گرفت. علی جهانبخش هم که داداش خودم است و واقعاً بعد از مصدومیت مهم بود این گل را بزند. برای هر دو آن‌ها خوشحال هستم و امیدوارم در بازی‌های بعدی موفق‌تر باشند. 
*مرتضی بعضی‌ها فکر می‌کنند مسیر تیم ملی راحت است. می‌خواستیم نظر تو را در این باره بپرسیم. 
ببینید می‌شد فردای بازی با عمان ما در خانه باشیم. دقیقه یک بازی. پنالتی. عمان اصلاً تیم راحتی نبود. اگر پنالتی‌شان گل می‌شد بازی گره می‌خورد. خدا را شکر می‌کنم که علی به ما کمک کرد و اینکه همه تیم زحمت کشیدند تا ببریم. بردن در جام ملت‌ها راحت نیست. شما دیدید که ویتنام اردن را حذف کرد، اردنی که در گروه خودش صدرنشین شده بود. تیمی در این جام راحت نمی‌بازد. تیمی هم راحت نمی‌برد. پس نباید به این حرف‌ها توجه کرد. اگر همه انرژی خوب و مثبت برای ما بفرستند، چه اینجا و چه از خانه‌هایشان از ما حمایت کنند، ان‌شا‌ءا... همه چیز خوب پیش می‌رود.