سردار یک کلاس از فوتبال ایران بالاتر است

رضا خالقی‌فر مهاجم باتجربه ماشین‌سازی تبریز در مورد شرایط حال حاضر این تیم، گفت: در مدت تعطیلات دو اردوی خیلی خوب داشتیم، یکی در کیش و یکی هم در تهران که رو به اتمام است، بعد از آمدن آقای مهاجری، زمان کافی نبود برای اینکه او تفکراتش را در تیم جا بیندازد، اما تعطیلات فرصتی شد که بتواند با تمرین، روی تاکتیک‌پذیری بچه‌ها کار کند و تفکراتش را جا بیندازد که خدا را شکر فکر می‌کنم تا حد زیادی در این مسئله موفق بوده است.

خالقی‌فر در مورد بازی‌هایی که در تعطیلات انجام دادند اما نتیجه راضی‌کننده‌ای نگرفتند، گفت:‌ ما دو بازی مقابل شهرداری تبریز و نساجی مازندران انجام دادیم که نتیجه لازم را کسب نکردیم، شاید مردم که از بیرون نگاه می‌کنند، خیلی از مسائل را نبینند، یک تیم تقریبا ۳۰ بازیکن دارد و مربی در این بازی‌ها می‌خواهد همه بازیکنانش را بسنجد و ببیند کدام‌ها بیشتر به کارش می‌آیند، با این حال ما مقابل نساجی دو نیمه متفاوت داشتیم، در نیمه دوم با ترکیب اصلی بودیم و به نظرم در این نیمه خیلی خوب کار کردیم و نساجی حرفی برای گفتن نداشت.

مهاجم ماشین‌سازی در مورد بازی دوستانه فردا مقابل پرسپولیس گفت: قطعا این بازی به آماده شدن ما برای نیم فصل دوم خیلی کمک می‌کند، انتخاب بازی‌های ما خیلی برنامه‌ریزی شده بود، بازی به بازی جلو آمدیم تا به یک بازی سخت‌تر برسیم. نتیجه این بازی قطعا خیلی تأثیرگذار خواهد بود. ما در بازی اخیر بازیکنانمان را سبک سنگین کردیم و فکر می‌کنم مقابل پرسپولیس با ترکیب اصلی بازی کنیم، تمام سعی‌مان این است که تفکرات آقای مهاجری را پیاده کنیم، تاکتیک‌پذیر باشیم و بازی‌ای را انجام دهیم که در خور شأن ماشین‌سازی باشد.

خالقی‌فر در خصوص اینکه سرمربی ماشین‌سازی معتقد است او در خط حمله تنهاست و به دنبال پیدا کردن یک زوج برای او در خط حمله است، گفت: حرف آقای مهاجری درست است، ما پیمان بابایی و احمد موسوی را از دست دادیم، با این شرایط واقعا نیاز به جذب بازیکن در خط حمله داریم، امیدوارم این اتفاق بیفتد تا بتوانم بهتر به تیم کمک کنم، ضمن اینکه محسن یوسفی هم تا زمانی که مشکلی نداشت به ما خیلی کمک می‌کرد، اما متأسفانه یک آسیب‌دیدگی ناخواسته برایش اتفاق افتاد امیدوارم به بهبودی کامل برسد و به تیم کمک کند.

او در خصوص مطرح شدن نام ادینیو برای حضور در خط حمله ماشین‌سازی گفت: در این مورد صحبت‌هایی شده، اما من در جریان کامل امور نیستم و نمی‌دانم که قطعی است یا خیر، باید ببینیم که او آمادگی لازم را دارد و مانند سابق است یا نه، اگر مثل سابق باشد که قطعا می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

مهاجم باتجربه فوتبال ایران در مورد عملکرد خط حمله تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: آزمون و طارمی دو تا از بهترین مهاجمان حال حاضر آسیا هستند،‌ واقعا تمام تیم‌ها از خط حمله تیم ملی می‌ترسند و این خیلی به ما کمک می‌کند. هر دو مهاجم ما گلزن هستند و البته سردار آزمون بیشتر، به نظرم او یکی از بهترین مهاجمان آسیاست، عده‌ای از منتقدان به خاطر بازی‌های جام جهانی، بی‌دلیل از او انتقاد می‌کنند، اما کسی که فوتبال را بفهمد می‌داند سردار چقدر زحمت کشید و چقدر دوندگی داشت، انتقاداتی که از او می‌شد منصفانه نبود، سردار یک کلاس بالاتر از فوتبال ایران است، او می‌تواند خیلی خیلی بهتر باشد و به جرأت می‌توانم بگویم یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال ایران است.

خالقی‌فر در مورد بازی ایران مقابل چین در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: ما قطعا پیروز می‌شویم، خوشبختانه تیم‌های آسیایی که در جام جهانی حضور داشتند، در جام ملت‌ها عملکرد ضعیفی ارائه دادند و در حد انتظار ظاهر نشدند، چین حریف قدری برای ما نیست، به نظر من تمام تمرکز تیم ملی روی کره جنوبی، ژاپن و استرالیاست، امیدوارم از سد همه آنها عبور کنیم و قهرمانی را برای مردم عزیزمان بیاوریم، چرا که آنها لیاقت قهرمانی را دارند.