جهانبخش: نمی توانیم فردی مانند کارلوس کی روش را قضاوت کنیم

 علیرضا جهانبخش در بازی تیم ملی ایران با عمان چهره پرفروغی داشت و با به ثمر رساندن گل اول تیم ملی کشورمان در این بازی اثبات کرد به همان بازیکنی تبدیل شده که مردم انتظارهای زیادی از او دارند.

جهانبخش دیدار با چین را بازی سختی برای تیم ملی می داند و انتظار دارد در این شرایط سخت و حساس برخی افراد هم جوسازی را کنار گذاشته و مانند تمام مردم حامی تیم ملی و کارلوس کی روش باشند.

در ادامه گفت و گو با ستاره ایرانی تیم می خوانید.

پس از مدت ها در دیدار با عمان پایت به گلزنی برای تیم‌ملی ایران بازشد و چهره پرفروغی در این بازی داشتی؟

خدا را شکر می کنم پس از اینکه در ماه های اخیر شرایط و تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم با اعتماد کادرفنی توانستم مقابل عراق و عمان بازی کنم. سختی های زیادی در این مدت طولانی کشیدم و فشار زیادی روی من وجود داشت اما بی شک با گلزنی مقابل عمان اعتماد به نفسم برای دیدارهای آتی تیم ملی بیشتر می شود و امیدوارم در بازی با چین هم بتوانم به تیم ملی کمک کنم.

تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با چین هم گروه بود که در یک بازی با تساوی بدون گل رسید و در تهران هم با استفاده از حمایت ۱۲۰ هزار هوادار به زحمت و با یک گل این تیم را شکست داد. فکر می کنی مقابل تیم مارچلو لیپی چه عملکردی داشته باشیم؟

چین حریف بسیار سختی است که از مربی بزرگی به نام مارچلو لیپی استفاده می کند اما ما هم ایران هستیم. بازیکنان و کادرفنی خیلی خوبی داریم. هرچند در این دیدار کفه ترازو به سود ما سنگینی می کند اما در تورنمت های قبلی هم چین برای ما دردسرساز شده است و در مراحل خیلی حساس تر مانند نیمه نهایی جام ملت های ۲۰۰۴ موفق شده ایران را شکست بدهد اما با تمریناتی که پیش از این دیدار انجام داده و می دهیم امید زیادی داریم چین را هم شکست داده و روند خوبمان در جام ملت های آسیا را ادامه دهیم.

در روزهای اخیر برخی افراد انتقادهای زیادی نسبت به اظهارات کارلوس کی روش مطرح کرده اند. با توجه به شناختی که از این مربی داری حس می کنی برخی از این انتقاد با هدف و برای ضربه زدن به تیم ملی مطرح می شود؟

هرچند مباحث زیادی در فضای مجازی علیه کارلوس کی روش مطرح می شود و برخی افراد هم با اظهاراتشان به این بحث ها دامن می زنند اما نمی توانیم فردی مانند کارلوس کی روش را قضاوت کنیم. اینگونه جوسازی ها علیه سرمربی تیم ملی برای من عجیب است و مانده ام یک عده چرا می گویند مردم از کی روش رضایت ندارند. در تمام بازی هایی که در جام ملت ها انجام داده ایم هواداران زیادی به ورزشگاه آمده اند و از بازیکنان و کادرفنی تیم ملی حمایت کرده اند.

صحبت هایت نشان می دهد از حمایت مردم رضایت کامل داری؟

من از مردم فیدبک های خوبی گرفته ام و ممنون آنها هستم.‌دوست دارم برخی افراد هم اینگونه سرمربی تیم ملی را قضاوت نکنند و مانند مردم در این شرایط حساس حامی تیم ملی باشند. کی روش و دستیارانش بازی به بازی برای شاد کردن مردم تلاش می کنند و با این نتایج مردم از تیم ملی و سرمربی اش راضی هستند.