فعلا به فینال و قهرمانی فکر نمی‌کنیم

علیرضا جهانبخش در پایان این دیدار اظهار داشت:‌ خدا را شکر  بازی خیلی خوبی را انجام دادیم، فکر می‌کنم بازی قبل، اوایل بازی یک مقدار سورپرایز شدیم، پنالتی که دادیم، اما خدا را شکر در این بازی از ابتدا محکم بازی کردیم و دو گل در نیمه اول زدیم که  مسیر را برای ما راحت‌تر کرد، نیمه دوم بازی را کنترل کردیم و  گل سوم را به ثمر رساندیم و خدا را شکر برنده شدیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که انتظارها از تیم ملی بالا رفته و با نتایجی که شما کسب می‌کنید گویا همه چیز عادی است، نظر شما در مورد این موضوع چیست، گفت: این نشان می‌دهد که تیم ملی ما چقدر قدرت دارد،‌ خدا را شکر طی این سالها که کنار هم بازی کردیم واقعا یک تیم شدیم، بازی به بازی و اردو به اردو سعی کردیم که این تیم بودن را بهتر کنیم، از یک طرف می‌دانیم که انتظارها بالاست. در این چند سال که من فوتبال می‌بینم و در خدمت تیم ملی هستم، تیم ملی تا به این اندازه اعتماد به نفس نداشته است،‌ مردم به این اندازه به تیم ملی اعتماد نداشته‌اند و این نشان خوبی است انشاالله که شرمنده مردم نشویم. 

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد:‌ بازی بعد مقابل ژاپن و بازی فوق‌العاده سختی است،‌ آنها حریف سنتی هستند و انشاالله بتوانیم آن بازی را هم موفق شویم. 

وی در واکنش به این سؤال که ژاپن حریف سنتی است اما در زمان کی‌روش ما بازی رسمی نداشته‌ایم، فکر می‌کنید عدم شناخت نسبت به ژاپن چقدر می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: صددرصد می‌تواند تأثیرگذار باشد. این چیزی است که همیشه ما در مورد آن صحبت کرده‌ایم، چه کادر فنی و چه بچه‌ها. بازی دوستانه خوب و چیزی که متأسفانه ما در این چند سال از آن دور بوده‌ایم، اما خیلی وقت نداریم، در واقعا سه روز بیشتر وقت نداریم،‌ به امید خدا تمام تلاشمان را می‌کنیم زود ریکاوری شویم تا بتوانیم بازی‌های ژاپن را نگاه کنیم و یک عملکرد خوبی مقابل آنها داشته باشیم. 

جهانبخش در پاسخ به این سؤال که هر تیمی که در یک چهارم در دوره‌های گذشته موفق شده چین را شکست دهد قهرمان رقابت‌ها شده است، ( یکبار استرالیا و یکبار عربستان، چین را در یک چهارم شکست داده است)، در مورد این موضوع عنوان کرد: نمی‌شود این طور پیش‌بینی کرد در فوتبال همیشه سورپرایز وجود ادارد، اما خب همانطور که کادر فی و بچه‌ها گفته‌اند ما بازی به بای پیش می رویم خدا را شکر که ما در این چند بازی شرمنده مردم نشدیم. ما فعلا به فینال و قهرمانی فکر نمی‌کنیم، بازی به بازی پیش می‌رویم انشاالله مقابل ژاپن یک عملکرد خوبی داشته باشیم.