واکنش برانکو به احتمال جدایی بیرانوند از پرسپولیس

برانکو درباره پیروزی تیم ملی ایران برابر تیم ملی چین بیان کرد: قبل از هر چیزی من درباره تیم ملی فوتبال ایران اظهار نظر نمی‌کنم چرا که متاسفانه حرف و حدیث به وجود می‌آید. البته آنچه که مسلم است همه ما موفقیت تیم ملی را آرزو می‌کنیم و انتظار موجه ما این است که تیم ملی بعد از مدت طولانی در جام ملت‌های آسیا به موفقیت دست یابد. سایر نکات تیم ملی را مربیان این تیم می‌توانند به خوبی پاسخ بدهند و مسائلی وجود دارد  که آن‌ها به بهترین وجه ممکن تیم ملی را آماده این رقابت‌ها کنند.  

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد خوب بیرانوند در دروازه تیم ملی گفت: من نمی‌دانم چرا این موضوع برای شما جای تعجب دارد، چون ۲ سال پیاپی است که بیرانوند بهترین دروازه بان آسیاست و از ارزش‌های اروپایی برخوردار است. به طور حتم او پتانسیل بالایی دارد تا به بهترین باشگاه‌های جهان برود و دروازه بانی کند.  

او درباره جدایی بیرانوند و جایگزین برای او در نظر دارد، بیان کرد: چه کسی بیان کرده است که بیرانوند از پرسپولیس می‌رود و جایگزینی برای او انتخاب نکردیم. سئوالات فرضی را نمی‌شود جواب داد و اجازه بدهید این مسئله رخ بدهد و بعد از آن درباره اش فکر می‌کنیم. 

خدای نکرده اظهاراتم درباره تیم ملی سوتفاهم ایجاد می کند 

برانکو درباره اینکه با تیم ملی ۱۵ سال پیش به نیمه نهایی رسید و از تجربیاتش بگوید، گفت:  درباره تیم ملی با من صحبت نکنید و فقط امروز بحث گردهمایی را مطرح کنید. خدای نکرده من دوست ندارم اظهار نظری کنم که باعث سوتفاهم شود. درباره تیم ملی صد بار گفتیم که آرزوی موفقیت برای این تیم داریم و گذشته‌ها تمام شده است. فقط من به بازیکنان پرسپولیس نگاه می‌کنم که هر روز بهتر کار کنند و اینکه در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر نماینده ژاپن بازی کردیم و در نهایت ژاپنی‌ها قهرمان شدند. ما فقط به آینده نگاه می‌کنیم که چطور دوباره قهرمان شویم و در اوج باقی بمانیم. به هر حال رسیدن به قله راحت‌تر از این است که سر قله قرار بگیریم.  

معلومات خود را به نسل جوان انتقال می دهم 

برانکو درباره مراسم دومین دوره کنفرانس ملی" رازهای شکست و استراتژی های موفقیت" اظهار کرد: من از طریق یکی از دوستانم به این سمینار دعوت شدم و در این همایش درباره ارتباطات، امور تجاری، فوتبال، موفقیت و شکست در برخی از مسائل صحبت شد. قبل از هر چیزی مهم این است که معلومات خود را  به نسل جوان درباره امور تجاری و موفقیت‌ها و شکست‌ها در فوتبال انتقال بدهیم و چگونه باید ارتباطات برقرار کنیم.

 او درباره اینکه این همایش‌ها چقدر برای  فوتبال ایران مفید است، بیان کرد: همانطور که عرض کردم من به این همایش آمدم تا دانش و تجربه خود را به جوانان انتقال بدهم.

ورزشکاران در زمان مصیبت در خط اول بودند 

برانکو درباره اینکه درآمداین همایش قرار است صرف امور خیریه شود، گفت: من یک ورزشکار هستم و هر زمان مصیبتی رخ داده است ورزشکاران در خط اول بودند و آن‌ها بزرگترین انسان دوستان هستند و همیشه این طور بوده و باقی می‌ماند. مسئولان سازماندهی این مراسم باید درباره انجام امور خیریه صحبت کنند و هر شهر به ساخت زمین فوتبال و مدرسه نیاز دارد و همه این‌ها به شرایط جاری بستگی دارد.  

سرمربی پرسپولیس درباره  بازی این تیم برابر تیم سپیدرود رشت اظهار کرد: نقل و انتقالات ما به پایان رسید و بشار رسن تنها ملی پوشی است که باید به تمرینات بازگردد. خدا را شکر که ملی پوشان ما در این بازی نخواهند بود و این بدان معناست که تیم ملی قرار است در مرحله نیمه نهایی و فینال آسیا حضور پیدا کند. من  هم اعلام موافقت کردم که بدون ملی پوشان خود بازی کنیم و به نحوی خدمات خود را به لیگ ارائه کنیم، چون برنامه بسیار پر فشار خواهد بود و زمان دیگری برای برگزاری این بازی وجود ندارد. درست است ملی پوشان ما حضور ندارند، اما من به اعضای تیم فعلی خود اعتقاد دارم و تاکنون عالی کار کردند و بازی‌های خوبی برگزار کردیم. همچنین با همه احترام به سپیدرود رشت هدف ما که یک سال پیش اعلام کردیم مبارزه برای کسب جام‌های بیشتر و برد در مسابقات است و اگر امکانش باشد جذابیت در بازی‌ها  ایجاد کنیم و دنبال توجیه نبوده و نخواهم بود.