فوتبال ایرانی بی رقیب در آسیا

سرويس ورزشي افكار نيوز-استقلال با نتيجه ۱-۳ الاتفاق عربستان را شكسـت داد و بـه مـرحلـه گـروهـي ليـگ قهـرمانان آسيا صعـود كـرد. وقتـي AFC سهميـه فـوتبـال ايـران را كـم كرد، عــربهــا جـشــن گــرفـتـنـد و پـايكـوبـي كـردنـد. آنهـا گمـان مـيكـردنـد سـهـمـيـه فـوتـبال ايران نصيب آنها ميشود، اما اكنون ميبينيم كه استقلال، آب رفته را به جوي بازگرداند و سهميه ايران سه تيم شد.

سپاهان، قهرمان لیگ برتر و پرسپولیس، قهرمان جام حذفی هم می‌توانند به همراه استقلال از مرحله گروهی صعود کنند و بسیار محتمل است که یک پای فینال لیگ قهرمانان آسیا، ایرانی باشد.
باز هم ثابت شد که فوتبال ایران اگر از پتانسیل خود به طور کامل استفاده کند در غرب و یا در کل آسیا بی‌رقیب است.

فرار از مالیات

برانکو ایوانکوویچ سرمربی الاتفاق عربستان به تهران نیامد زیرا ترسید او را بخاطر بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج کنند. می‌گویند او ۵۵۷ میلیون تومان بابت دوران مربیگری‌اش در تیم ملی فوتبال ایران بدهی مالیاتی دارد. این خارجی‌ها به قول اصفهانی‌ها اگر دوزار از فوتبال ایران طلبکار باشند بلافاصله وکیل می‌گیرند، شکایت به فیفا می‌برند و تا ریال آخر طلبشان را وصول می‌کنند، اما موقعی که بدهکارند، این‌طوری قمپز در می‌آورند و می‌خواهند از زیربار بدهی‌شان شانه خالی کنند.
حقیقت این است که در ورزش ایران برای استخدام مربیان و بازیکنان خارجی مقررات همه‌جانبه‌ای تدوین نشده و هر فدراسیونی بنا به سلیقه خود عمل می‌کند، در نتیجه، این اهمال‌کاری به ضرر ورزش ایران تمام‌شده و گاهی جریمه‌های هنگفت، گریبانگیر می‌شود.
لازم‌ است که بخش حقوقی وزارت ورزش با همکاری کمیته ملی المپیک، مقرراتی را برای استخدام خارجی‌ها تدوین و همه امور از جمله پرداخت مالیات را پیش‌بینی کند. این آقایان و از جمله برانکو انگار در همه چیز حرفه‌ای هستند، از جمله در فرار از مالیات پول‌هایی که از ایران گرفته‌اند.