به گزارش افکار نیوز ،علیرضا دهقان در گفتگو با مهر، در خصوص برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: از مسئولان ذیربط میخواهیم در صورت امکان از افراد دیگری که شرایط و شایستگی مدیریت فدراسیون فوتبال را دارند برای نامزدی در انتخابات این فدراسیون مهم و تاثیرگذار مجددا ثبت نام به عمل آورند.

وی تصریح کرد: همچنین از رای دهندگان می‌خواهیم که استقلال رای داشته باشند و به هیچ عنوان تحت تاثیر القائات برخی افراد و یا نهادهای خاص قرار نگیرند و تنها به کاندیدای مورد نظر خود رای دهند.

دهقان از فردی که در آینده سکان هدایت فدراسیون فوتبال را به دست خواهد گرفت نیز خواست که از همه ظرفیت کشور بویژه پیشکسوتان و کارشناسان فوتبال برای ارتقای سطح این ورزش پرطرفدار استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه جلساتی که در مجلس با اهالی ورزش برگزار می‌شود به هیچ وجه تبلیغاتی نیست، از ادامه جلسات کمیته ورزش و جوانان کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان فدراسیون‌ها و ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس کمیته ورزش و جوانان مجلس در بخش دیگری از گفتگوی خود با مهر در خصوص احتمال دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال عنوان کرد: شنیده‌ها حاکی از دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال است اما هنوز به شواهد و مستندات محکمه پسند برای پیگیری این موضوع دست نیافته‌ایم.

وی هشدار داد: درصورت احراز دخالت دولت در انتخابات فدراسیون فوتبال برای نمایندگان قطعا وزیر ورزش و جوانان را برای طرح سئوال و استیضاح به مجلس فرا می‌خوانیم، همانطور که می‌خواهیم بعد از انتخابات مجلس، وزیر ورزش را برای سئوال درباره چرایی دخالت در انتخابات فدراسیون دوومیدانی که برای شخص من محرز شده است فرا بخوانیم.

انتخابات فدراسیون فوتبال روز ۱۵ اسفندماه برگزار شده و علاوه بر رئیس، اعضای هیئت رئیسه و نواب رئیسهای فدراسیون در صورت کسب آرای لازم از مجمع، انتخاب خواهند شد.