دومین فینالیست را یک بازی سیاسی مشخص می‌کند

در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، تیم‌های ملی امارات و قطر به مصاف هم می‌روند. تقابل امارات و قطری‌ها به نوعی جدال سیاسی هم محسوب می‌شود که سه شنبه ۹ بهمن و از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه محمد بن زاید برگزار خواهد شد.

تیم ملی فوتبال قطر در مرحله گروهی هر ۳ دیدار خود مقابل تیم‌های لبنان، کره شمالی و عربستان را با پیروزی پشت سر گذاشت و با کسب ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه پنجم به مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌ها راه یافت و ستاره‌های این تیم در این مرحله مقابل تیم ملی فوتبال عراق قرار گرفتند. قطری‌ها در بازی مقابل شاگردان کاتانچ توانستند با تک گل بسام الراوی بازیکن عراقی الاصل خود از روی یک ضربه ایستگاهی فوق العاده، برنده شوند و به جمع ۸ تیم برتر این جام برسند.

عنابی‌ها (لقب تیم ملی فوتبال قطر) در این مرحله کره جنوبی را شکست دادند و به نیمه نهایی جام هفدهم رسیدند. معز علی، مهاجم ۲۲ ساله تیم ملی قطر که در باشگاه الدحیل این کشور بازی می‌کند با ۷ گل زده بهترین گلزن جام است و همراه با اکرم عفیف، عبدالکریم حسن، الهیدوس و ... ستاره‌های تیم ملی قطر محسوب می‌شوند. او در بازی مقابل کره شمالی توانست به تنهایی ۴ گل به ثمر برساند و با حضور سعد الشیب در درون دروازه ۵ کلین شیت را ثبت کرده اند. اکرم عفیف وینگر تیم ملی قطر ۴ پاس گل برای تیمش به ثبت رسانده است و عنوان بهترین پاسور جام را در اختیار دارد.

قطر با سرمربیگری فلیکس سانچز در این دوره از بازی‌ها عملکرد فوق العاده‌ای داشته و شانس اصلی حضور در فینال است. قطر برای نخستین بار است که به نیمه نهایی رسیده و تلاش می‌کند تا با شکست دادن امارات و حضور در فینال به مقام قهرمانی برسد. مرد سال ۲۰۱۸ (عبدالکریم حسن) عضو تیم ملی این کشور است.

از سویی دیگر امارات با هدایت آلبرتو زاکرونی ابتدا با تساوی مقابل بحرین در جام ملت‌ها ضعیف نشان داد، اما در بازی‌های دوم و سوم بهتر شد و موفق گردید به نیمه نهایی برسد. اماراتی‌ها در بازی افتتاحیه مقابل بحرین یک بر یک به تساوی رسیدند و پس از پیروزی مقابل هند در سومین دیدار مرحله گروهی هم مقابل تایلند به نتیجه تساوی یک یک رسیدند تا در مرحله حذفی رو در روی قرقیزستان قرار بگیرند. این تیم با درخشش علی مبخوت و احمد خلیل از سد قرقیز‌ها گذشت و ازبکستان را شکست داد تا به نیمه نهایی جام هفدهم برسد.

ستاره این تیم علی مبخوت، مهاجم ۲۸ ساله اماراتی‌ها است که آقای گل فوتبال ملی کشورش هم محسوب می‌شود. با توجه به تنش‌های سیاسی امارات و قطر، این مسابقه از جذابیت‌های زیادی برخور دار است و باید دید در پایان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.

البته به جز تقابل این ۲ تیم، جنگ آقای گلی نیز میان معز علی و علی مبخوت است. ستاره قطری‌ها با ۷  گل زده آقای گل است و در رده دوم مبخوت به همراه سردار آزمون قرار دارد و هر مهاجمی بتواند از موقعیت هایش به خوبی استفاده کند، می‌تواند آقای گل جام لقب بگیرد.

فارس جمعه، کاپیتان تیم ملی امارات با توجه به بهبود مصدومیتش مقابل قطر حضور خواهد یافت، اما محمد احمد علی غریب جام ملت‌ها را از دست داد و به دیدار با قطر نمسی رسد. قضاوت این مسابقه برعهده سزار راموس مکزیکی است که در این دوره از رقابت‌ها برای تیم ملی فوتبال ایران نیز قضاوت کرده است.

همچنین طبق گفته عارف حمد العوانی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات جام ملت‌ها تمام بلیت‌های رایگان تهیه شده برای هواداران تیم ملی امارات امروز طی دو ساعت به اتمام رسیده است و گویا مردم این کشور تمایل دارند برای حمایت از شاگردان زاکرونی خود را به استادیوم برسانند و به همین دلیل با هجوم به مراکز پیش بینی شده برای تهیه بلیت، تمامی آن‌ها را طی مدت کمی در اختیار گرفتند.

قطر یکبار در مرحله گروهی موفق شد در سیاسی‌ترین بازی جام مقابل عربستان ۲ بر صفر پیروز شود و حال باید دید در مقابل امارات میزبان چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد.