به گزارش افکار نیوز به نقل از رجانیوز، تلاش برای رمزگشايي از دلایل استعفای رویانیان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بی نتیجه بود و همین موجب شد تا اخبار تائید نشدهای در این خصوص منتشر شود؛ اخباری که از سوی مسوولان وزارت ورزش و جوانان نه تائید شد نه تکذیب! جدی ترین خبری که در خصوص علت کنارهگیری ناگهانی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مطرح شد، موضوع دلخوری رویانیان از رفتار دوگانه مدیران وزارت ورزش و جوانان بود!

گفته می‌شود رویانیان از رفتارهای دوگانه برخی مدیران وزارت ورزش و جوانان به شدت ناراضی است و همین مساله موجب شده وی متن استعفای خود را به رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس ارائه کند تا نارضایتی خود را از رفتارهای دوگانه را به این ترتیب نشان دهد.

هرچند رویانیان این روزها از انجام مصاحبه در این رابطه خودداری می‌کند، اما نزدیکان باشگاه پرسپولیس مدعی هستند که وی در نشستی خصوصی به شدت از رفتارهای متناقص مسوولان وزارت ورزش و جوانان گلایه کرده است " من مدیری نیستم که ذوق و شوق مسوولیت داشته باشم، افتخار من این است که صادقانه کار می‌کنم و از هیچ کسی حرف‎شنوی ندارم، روزی که دوستان به سراغ من آمدند، آقایان خوب می‌دانستند که من شانس زیادی برای راه‎یابی به مجلس دارم اما به‌خاطر این که تکلیف شد به دعوت دوستان لبیک گفتم و بدون منت، مسوولیت باشگاه پرسپولیس را برعهده گرفتم اما امروز به این باور رسیدم که رفتار برخی دوستان صادقانه نیست. "

نزدیکان باشگاه پرسپولیس مدعی شدند که رویانیان در این نشست دوستانه علت اصلی استعفای خود را برای اولین بار مطرح کرده است، استعفایی که برای بسیاری از اهالی فوتبال غیرمنتظره بود " دلیل اصلی استعفای من ثبت نام آقای قریب به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون فوتبال بود، دوستان ابتدا به من اعلام کردند باید برای ثبت نام اقدام کنید اما متوجه شدم برخلاف این توصیه، آقایان با آقای قریب وارد مذاکره شدند و تصمیم دارند از ایشان حمایت کنند! تمام نزدیکان من این مساله را می‌دانند که هیچ علاقه‌ای برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال نداشتم اگر غیر از این بود بارها در مصاحبه های خود نمی گفتم که در انتخابات شرکت نمی‌کنم!

عده‌ای در رسانه‌ها به دنبال این بودند که مرا به شدت مورد انتقاد قرار دهند، به همین دلیل از همان روز اولی که به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شدم، مرا در لیست سیاه خود قرار دادند، چون واهمه داشتند که من می‌خواهم رئیس فدراسیون شوم اما من نه به‌خاطر ترس از انتقادها بلکه فقط به خاطر فضاسازی علیه دولت برای این سمت در انتخابات شرکت نکردم، الان هم از این تصمیم خود پشیمان نیستم اما امیدوارم که گزینه‌ای مستقل در انتخابات فدراسیون فوتبال صاحب برتری شود، چون گزینه فرمایشی نمی‌تواند فوتبال ایران را از این وضعیت خارج کند. "

انتشار سخنان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در این برهه میتواند معادلات حاکم بر فوتبال ایران را با چالش جدیدی روبرو کند، چالشی که قطعا برای وزارت ورزش و جوانان تبعات جدیدی به همراه خواهد داشت. باید دید مسوولان وزارت ورزش و جوانان نسبت به سخنان صریح مدیرعامل باشگاه پرسپولیس واکنش نشان خواهند داد یا همانند سایر موضعگیریهای خود در این رابطه ترجیح میدهند سکوت اختیار کنند و با چراغ خاموش به فعالیتهای خود ادامه دهند.