اتفاقات اردوی تیم ملی بعد از بازی با عراق/ پشت پرده مصاحبه کی روش علیه وزیر ورزش

کارلوس کی روش شب گذشته به همراه سایر اعضای تیم ملی به تهران برگشت و شاید خیلی ها تصور نمی کردند کی روش بعد از پایان کارش در جام ملتها به تهران برگردد اما او به تهران برگشته تا وضعیت مطالباتش از فدراسیون فوتبال را روشن کند.البته کی روش در حاشیه برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیا حاشیه هایی هم در اطراف خود حس ولی از بیان مستقیم آنها خودداری کرد.

کی روش در نشست خبری پیش از بازی با عراق هم در خصوص نلو وینگادا و حضور او در کادر فنی تیم ملی اشاره ای غیر مستقیم به مشکلات داشت و گفت: وینگادا قرار است به صورت رایگان برای ایران کار کند. من دوستانی دارم که از آنها مشاوره می گیرم و بعضا آنها به صورت رایگان کارهایی برای ما انجام می دهند، مثلا  برای بازی ها و یا اردوهای تدارکاتی برای ما رایزنی می کنند ولی پولی دریافت نمی کنند چیزی که در این چند سال اصلا به آن اشاره نشده است. وی بعد از بازی با عراق هم در یک صبح پنجشنبه مستقیما انتقاداتی را به مسعود سلطانی فر وارد کرد و البته این صحبت ها دلایلی هم داشت.

ماجرا از این قرار است که کی روش در دیدارش با داورزنی در پایان دیدار ایران و عراق در اردوی تیم ملی در مورد وضعیت مالی اش و همچنین اتفاقات ماه های اخیر صحبت هایی با گلایه را با وی انجام داد ولی معاون وزیر ورزش فردای همان روز در مصاحبه ای با پایگاه خبری وزارت ورزش اعلام کرد که پاداش های تیم ملی پرداخت شده است.

محمدرضا داورزنی بعد از حضور در اردوی تیم ملی در بخشی از صحبت های خود در گفت و گو با سایت وزارت ورزش گفته بود: امشب اینجا هستم تا مطابق وعده‌ای که داده بودیم پاداش صعود تیم ملی از مرحله نخست را که با پیگیری‌های آقای سلطانی‌فر،وزیر ورزش و موافقت آقای جهانگیری‌ معاون اول محترم رئیس جمهور آماده شد در اختیار سرپرست تیم قرار دهم و امیدوارم شاهد ادامه روند موفقیت‌های تیم ایران باشیم.

البته در انتهای خبر تنظیم شده نوشته شد:«در این دیدار یک ساعته کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران نیز توضیحاتی درباره ادامه راه و شرایط تیم ملی ایران ارائه کرد.» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتظار داشت  که داورزنی پیرامون صحبت هایی که با وی انجام داده شفاف سازی کرده و در مورد پرداخت نشدن مطالباتش هم صحبت هایی را انجام دهد ولی وقتی وی متوجه شد معاون وزیر تنها در مورد  پرداخت پاداش ها اظهار نظر کرده و همه شرایط را عالی توصیف کرده ناراحت شد و درست بعد از انتشار مصاحبه وی در دبی در محل تمرین تیم ملی صحبت های تندی را علیه وزیر ورزش انجام داد. 

سرمربی تیم ملی ایران در دیدار خود با معاون وزیر ورزش گلایه هایی را بابت مشکلات مالی تیم ملی در ماه های اخیر و همچنین عدم پرداخت مطالبات خود و کادر فنی اش به داورزنی ارائه کرد و از وی خواست به این مشکلات رسیدگی شود اما در این اظهار نظر نه اشاره ای به صحبت های کی روش و مشکلات تیم ملی شده بود و نه صحبتی در مورد مطالبات سرمربی تیم ملی در ماه های گذشته صورت گرفت. حتی از قول داورزنی تاکید شد که «انتظار بهترین نتیجه ممکن را داریم» و  در خبر تنظیم شده هم تنها هم به این اشاره شد که کی روش نیز درباره ادامه راه تیم ملی توضیحاتی را ارائه کرد و صحبتی از گلایه های وی به زبان نیامد. همین اظهار نظر باعث شد تا کی روش ناراحتی خود از وزارت ورزش و جوانان را علنی کند و مدعی باشد چرا شفاف با مردم صحبت نشده و در مصاحبه خود نیز تاکید کرد: تاج از وزارت ورزش دستورات خاص گرفت که قراردادم را تمدید نکنند. اگر آن موقع می‌دانستم، اینجا نمی‌ماندم چون نمی‌خواستم کاری کنم که خلاف میل وزیر ورزش باشد. تاج چند بار گفت وزارت ورزش از فدراسیون حمایت نمی‌کند، با این شرایط عقلانی نیست که اینجا بمانم و فدراسیون و تیم ملی ضربه بخورند. شاید سلطانی‌فر گزینه و برنامه‌های دیگری دارد، من هم مربی‌ای نیستم که بخواهم فقط تشکر کنم و همیشه اصول خودم را دارم.

با این شرایط سرمربی تیم ملی صحبت های مستقیم خود را به وزیر ورزش و جوانان رساند و به این شکل از پنهان کاری معاون وزیر در مورد صحبت های خصوصی اش پرده برداشت.

طبق اطلاعات کسب شده برخی از بازیکنان تیم ملی هم چندان از حضور معاون وزیر در اردوی تیم ملی استقبال نکردند، بازیکنانی که قبلا خودشان با داورزنی در مصاحبه هایشان چالش هایی داشتند اما در آن شب همه چیز در یک عکس خلاصه شد که کی روش و داورزنی دور یک میز نشسته اند و همه چیز با خوبی تمام شده است.

با این شرایط سرمربی تیم ملی که چند بار به پایان کارش در ایران تاکید کرده حالا منتظر روشن شدن وضعیت خود است تا مطالباتش را از فدراسیون دریافت کند و قطعا تا زمان روشن شدن این موضوع در ایران باقی می ماند و باید دید فدراسیون فوتبال چه تصمیمی برای پرداخت مطالبات کی روش خواهد گرفت.