حاج صفی، تنها بازیکن ثابت در دوران کی روش

مدافع تیم ملی فوتبال ایران تنها بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات بود که مقابل روسیه در سال ۲۰۱۱ نیز بازی کرد.

کی روش ۸ سال در ایران بود و پیش از عقد قرارداد رسمی با فدراسیون فوتبال کشورمان با حضور در جایگاه ویژه ورزشگاه بن زاید ابوظبی، دیدار تیم‌های فوتبال ایران و روسیه را تماشا کرد که با پیروزی یک بر صفر کشورمان به پایان رسید.  

سید مهدی رحمتی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، سید جلال حسینی، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، قاسم حدادی فر، محمد نوری، محمدرضا خلعتبری، آرش افشین و محمد غلامی، ۱۱ بازیکن اصلی ایران در بازی با روسیه بودند و همچنین مرحوم هادی نوروزی در دقیقه ۵۲ به جای محمد غلامی وارد زمین شد. در دقیقه ۶۴ غلامرضا رضایی به جای آرش افشین به بازی آمد و ایمان مبعلی هم در دقایق پایانی جای محمد نوری را گرفت.

ترکیب فوق، ۱۴ بازیکن حضور یافته در دیدار مقابل روسیه بودند که موفق به پیروزی شدند و سپس کی روش قراردادش را امضا کرد و در ۸ سال گذشته که بازیکنان زیادی به تیم ملی آمدند و رفتند، تنها احسان حاج صفی بود که حضور مثتمری داشت و در بازی آخر کی روش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ مقابل ژاپن هم بازی کرد.

 تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کی روش در صدد بود پس از ۴۳ سال به قهرمانی در آسیا برسد که در بازی آخر مقابل ژاپن ۳ - صفر شکست خورد.