قهرمانی قطر، سعودی‌ها را وسوسه کرد

تیم ملی فوتبال قطر توانست در جام ملت‌های آسیا دست به کار بزرگی بزند و قهرمانی در این رقابت را برای نخستین‌بار در تاریخ خود به دست آورد.

قطر در حالی توانست قهرمانی در این رقابت بزرگ را به دست آورد که ۸ بازیکن این تیم با تابعیت دیگر کشورها در این تیم به میدان رفتند از جمله المعز علی که توانست عنوان بهترین بازیکن جام و آقای گلی را به دست آورد و یا بسام الراوی که تک گل تیمش برابر عراق را به ثمر رساند و مادیبو و پدرو و میگوئل و … که از کلیدی‌ترین بازیکنان قطر بوده است.

قطری‌ها به ورزشکاران رشته‌های مختلف رقم‌های نجومی را پرداخت می‌کنند تا زیر پرچم این کشور مسابقه بدهند و افتخار به دست آوردند.

به نظر می‌رسد که این موفقیت قطر در بهره‌گیری از بازیکنان دیگر ملیت‌ها باعث شده تا دیگر کشورها هم وسوسه شود.

سایت یورو اسپورت عربستان این سوال را مطرح کرد که چرا عربستان که فوتبال این کشور به شدت افت کرده راه قطر را دنبال نمی‌کند و آن‌ها هم به دنبال استفاده از بازیکنان خارجی و تغییر تابعیت آن‌ها نیستند.

بعید نیست که در آینده‌ای نزدیک عربستان هم راه قطر را در پیش گیرد و به نظر می‌رسد که نه تنها عربستان بلکه دیگر کشورهای عربی هم چنین پروسه‌ای را با توجه به پول‌های زیادی که دارند دنبال کنند و در فوتبال آسیا تغییرات اساسی به وجود آید.