به گزارش افکار نیوز به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، نشست كمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ، عصر امروز (دوشنبه) در خصوص آخرین وضعیت پرونده سه بازیكن خاطی لیگ برتری و یك بازیكن لیگ دسته یك تشكیل و به این موارد رسیدگی شد.

در این جلسه و به دلیل عدم درخواست استیناف از سوی بازیکنان و بر اساس قوانین، این بازیکنان فقط به اخطار کتبی و بدون گذراندن دوره محرومیت محکوم شدند.

براساس اعلام این کمیته، ' مهدی امیرآبادی ' و ' سیدمیثم حسینی ' از باشگاه استقلال تهران، ' مهرداد پولادی ' بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس تهران و ' حسین کیانی مقدم ' از باشگاه شهرداری اراک، بازیکنان خاطی هستند که جریمه شدند.

گفتنی است، این بازیکنان از ماده ممنوعه ' میتل هگزان آمین ' استفاده کرده اند.

البته از آنجاییکه این چهار بازیکن فاقد سابقه قبلی محکومیت تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ بوده اند، شامل تخفیف شده و فقط به اخطار کتبی بدون گذراندن دوره محرومیت محکوم شدند.

کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات دوپینگ همچنین اعلام کرد، طبق مفاد ماده ۸۲ آئین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، این توبیخ به منزله یک بار تخلف است و در صورت تکرار از سوی بازیکن، در مراحل رسیدگی بعدی از نظر ملاک تصمیم گیری با تشدید مجازات مد نظر قرار خواهد گرفت.

براساس مواد قانونی ۹۰ تا ۹۶ آیین نامه ملی مبارزه با دوپینگ، این بازیکنان چنانچه به رای صادره اعتراض دارند از امروز(دوشنبه)

اول اسفند ماه به مدت سه روز می توانند اعتراض خود را در كمیسیون استیناف آرای دوپینگ فدراسیون فوتبال مطرح كنند.