اظهارات فتاحی درباره دیدار دربی پایتخت

طبق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در دربی پایتخت باید ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ برگزار شود که مسئولان استقلال تهران به این تاریخ معترض هستند، اما ایرج عرب، سرپرست باشگاه پرسپولیس بیان کرد، تاکنون برانکو، سرمربی تیم درباره زمان بازی شهرآورد نظری نداده و تا نکته‌ای را بیان نکند، تیم مان در زمان معین (۱۰ فروردین ۱۳۹۸) با استقلال بازی می‌کند.  

پرسپولیسی‌ها مشکلی برای برگزاری شهرآورد ۴ روز پس از پایان فیفادی‌های فروردین ماه (روز بازی‌های ملی) ندارند و در این بازی حضور می‌یابند، اما اگر استقلال تهران در این بازی شرکت نکند، به احتمال زیاد ماجرای دیدار سوپرجام برای ۲ تیم تکرار خواهد شد.  

سعید فتاحی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: هر باشگاهی می‌خواهد زمان بازی خود را تغییر دهد، باید به سازمان لیگ نامه دهد تا آن را بررسی کنیم. شهرآورد هم مانند دیگر بازی‌ها است و برگزاری آن ۴ روز پس از فیفادی فروردین ماه مشکلی نخواهد داشت.  

او افزود: قرعه کشی کردیم و تاریخ دربی ۱۰ فروردین شد و نباید برخی در رسانه‌ها صحبت کنند که شرکت نمی‌کنیم و ... بلکه باید به سازمان لیگ نامه بزنند تا بررسی کنیم.

در نیم فصل نخست لیگ برتر پرسپولیس با ۳۱ امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار دارد و استقلال با ۲۵ امتیاز پنجم است.