واکنش ماهینی به پیشنهاد سعودی ها به برانکو

حسین ماهینی در خصوص آخرین وضعیت خودش، حذف تیم ملی کشورمان از جام ملت‌های آسیا، وضعیت پرسپولیس و موارد دیگر صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

چند روزی است که نرم‌دوی را آغاز کردی. از آخرین وضعیتت برای هواداران پرسپولیس صحبت کند.

بله، خوشبختانه چند روزی است که نرم‌دوی را آغاز کرده‌ام و خوشبختانه شرایط خوب پیش می‌رود. ان‌شاءالله از یک ماه دیگر می‌توانم پا به توپ شوم و از بعد از عید هم قادر خواهم بود در تمرینات گروهی شرکت کنم و تقریباً آماده می‌شوم.

از وضعیت پرسپولیس بگو و اینکه شرایط این تیم را چطور می‌بینی؟

خوشبختانه شرایط تیم خیلی خوب است و ما نیم‌فصل اول را در قامت یک مدعی به اتمام رساندیم. خدا را شکربچه‌‌ها در جام حذفی هم قدم محکمی برداشتند و تیم خوب سپیدرود را شکست دادند. وضعیت تیم ما به گونه‌ای است که روی هر سه جام تمرکز داریم و تا اینجا هم موفق بودیم و امیدوارم از این به بعد هم با عملکرد بازیکنان باز هم بتوانیم هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

عملکرد بازیکنان جدید پرسپولیس را چطور دیدی؟

خوشبختانه بازیکنان جدید همگی از بهترین‌ها هستند و در بازی با سپیدرود دیدیم که در پست‌های‌شان خیلی خوب کار کردند. البته این را هم باید بگویم تیم سپیدرود هم واقعاً عملکرد خوبی داشت و آقای کریمی تیم خیلی خوبی ساخته است. قطعاً حضور بازیکنان جدید می‌تواند به ما کمک کند. با آمدن بازیکنان جدید این فرصت برای بازیکنانی که در نیم‌فصل اول زیاد بازی کردند و فشار زیادی را تحمل کردند وجود دارد تا آنها هم استراحت کنند.

 جایت را در پرسپولیس خالی نمی‌بینی؟

واقعاً خیلی فرق ندارد چرا که همه بازیکنان برای موفقیت پرسپولیس تلاش می‌کنند. درباره مصدومیتم هم باید بگویم این اتفاقی است که افتاده و نمی‌شود آن را کاری کرد. خیلی دوست داشتم که این روزها در کنار پرسپولیس بودم و به تیم کمک می‌کردم اما ان‌شاءالله از بعد از عید بتوانم باز هم به پرسپولیس و هوادارانش خدمت کنم.

 صحبت از پیشنهاد جدی باشگاه الاهلی عربستان به برانکو سرمربی پرسپولیس مطرح شده و این در حالی است که این تیم رقیب مستقیم شما در لیگ قهرمانان آسیا است.

بله، من هم این خبر را شنیدم اما مطمئن هستم این موضوع یک بازی رسانه‌ای است چرا که ما با الاهلی عربستان هم‌گروه هستیم و آنها این بازی رسانه‌ای را آغاز کرده‌اند.

از روز چهارشنبه نیم‌فصل دوم لیگ برتر برای پرسپولیس به صورت رسمی آغاز می‌شود و باید به مصاف پدیده بروید. این بازی را چطور می‌بینی؟

مطمئناً بازی خیلی سختی خواهیم داشت چرا که از تیم پدیده شناخت داریم و می‌دانیم که آنها یک تیم منسجم و یکدست هستند. یحیی گل‌محمدی تیم خیلی خوبی را ساخته و پرداخته کرده است و ما در ورزشگاه آزادی بازی سختی خواهیم داشت. امیدوارم هواداران در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و از تیم حمایت کنند و با همان شور و حرارتی که در نیم‌فصل اول از تیم حمایت می‌کردند باز هم از ما حمایت کنند. به هر حال رقبای ما هر کاری می‌کنند تا ما قهرمان نشویم اما با کادر فنی، بازیکنان و هوادارانی که داریم ان‌شاءالله بهترین نتایج را خواهیم گرفت.

سابقه سال‌ها حضور در تیم ملی فوتبال را داری به عنوان یکی از ملی‌پوشان سابق نظرت را در خصوص عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا و حذف از این بازی‌ها بگو!

بعد از حذف تیم ملی از جام ملت‌ها خیلی از کارشناسان و اهالی فن حرف‌هایی زدند و صحبت‌هایی را مطرح کردند اما من قصد ندارم در این باره صحبتی کنم هرچند که من هم مثل همه مردم انتظار قهرمانی تیم ملی در آسیا داشتم.

در حالی تیم ملی قطر قهرمان آسیا شد که شاکله اصلی این تیم را بازیکنان السد و الدحیل تشکیل می‌دادند که هر دوی این تیم‌ها مقابل پرسپولیس شکست خورده و در آسیا حذف شدند. این در حالی است که مقایسه‌هایی در خصوص عملکرد پرسپولیس و تیم ملی انجام شد که شاید در فضای مجازی خودت هم آن را دیده باشی.

فکر می‌کنم با این شرایطی که به وجود آمد و پس از قهرمانی تیم ملی قطر در جام ملت‌های آسیا ارزش کار تیم پرسپولیس در جام ملت‌های آسیا بیشتر به چشم آمد چرا که ما با پنجره بسته و در حالیکه کمبود بازیکن داشتیم این دو تیم را با آن امکانات وحشتناک‌شان از آسیا حذف کردیم و فکر می‌کنم فقط یک بازیکن تیم ملی قطر عضو الدحیل و السد نبود. قهرمانی قطر در آسیا ارزش کار پرسپولیس را بیشتر نشان داد و همه فهمیدند که ما با دست‌های بسته چه کار بزرگی  انجام دادیم. امیدوارم امسال در آسیا موفق باشیم و هواداران‌مان را شاد کنیم.

بعد از اینکه صحبت از پاداش به ملی‌پوشان مطرح شد برخی از اهالی رشته‌های دیگر ورزشی از پاداش‌های فوتبالیست‌ها انتقاد کردند. نظر تو در این خصوص چیست؟

باید بگویم که فوتبال ورزش اول دنیا است و پولی که در فوتبال ایران وجود دارد یک صدم یا حتی یک هزارم سایر کشورهای دنیا و حتی همین کشورهای حوزه خلیج فارس نیست. فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیا است و برای موفقیت باید در آن هزینه کرد. شما همین تیم ملی قطر را ببینید که چه هزینه‌ای هنگفتی انجام داد تا قهرمان آسیا شود. امکانات همین کشورهای حاشیه خلیج فارس را با ایران مقایسه کنید تا ببینید آنها در چه شرایطی هستند و ما کجا هستیم. به نظر من اینگونه مقایسه‌ها درست نیست و اگر مدیران رشته‌های دیگر یا فدراسیون‌های دیگر کمتر به ورزشکاران‌شان بها دهند این دیگر مشکل فوتبال و فوتبالیست‌ها نیست. این مسئله در دنیا ثابت شده که فوتبالیست‌ها بیشترین دستمزد را می‌گیرند و اینگونه مقایسه کردن‌ها کار درستی نیست. باز هم تکرار می‌کنم که پول‌هایی که در فوتبال ایران هزینه می‌شود یک صدم از پولی که در فوتبال دنیا جابه‌جا می‌شود و نباید اینگونه مقایسه کرد.