برنامه نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ درحالی از ۱۳ اسفند برگزار می‌شود که تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله گروهی قرار دارند و سایپا و ذوب آهن باید در پلی آف به مصاف حریفان بروند.

استقلال ایران

شاگردان وینفرد شفر آلمانی در گروه C لیگ قهرمانان با تیم های العین امارات، الهلال عربستان و الدحیل قطر همگروه هستند و در نخستین بازی باید به مصاف الدحیل در دوحه بروند. هدایت این تیم برعهده روی فاریا، سرمربی ۴۷ ساله پرتغالی است که سابقه همکاری های متعدد با خوزه مورینیو را دارد.

آبی پوشان پایتخت در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا تنها ۲ میزبانی دارند و ابتدا ۲۱ اسفند میزبان تیم فوتبال العین هستند و سپس ۱۶ اردیبهشت ماه به مصاف الدحیل در ورزشگاه آزادی می روند. همچنین میزبان این تیم در تقابل با الهلال کشور قطر است که امیدوارند بتوانند مقابل شاگردان مامیچ به پیروزی برسند.

استقلالی ها سال پیش نیز در گروه سختی قرار داشتند اما موفق به صعود شدند و در مرحله یک هشتم نهایی ذوب آهن را شکست دادند اما در ادامه از السد قطر شکست خوردند تا با جام وداع کنند. از ستاره های احتمالی استقلال در آسیا می توان به فرشید اسماعیلی، وریاغفوری، روح الله باقری، امیدنورافکن و ... اشاره کرد.

آبی پوشان در جدول رده بندی لیگ برتر ایران نیز با ۲۵ امتیاز در رده پنجم قرار دارند.

برنامه دیدارهای استقلال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

سه شنبه ۱۴ اسفند:

الدحیل قطر – استقلال ایران

سه شنبه ۲۱ اسفند:

استقلال ایران – العین امارات

دوشنبه ۱۹ فروردین:

استقلال ایران – الهلال عربستان

سه شنبه ۳ اردیبهشت:

الهلال عربستان – استقلال ایران

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت:

استقلال ایران – الدحیل قطر

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت:

العین امارات – استقلال ایران

پرسپولیس ایران

پرسپولیس نیز دیگر نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ است. این تیم فصل گذشته موفق به کسب نایب قهرمانی آسیا شد و حالا امیدوارست با جذب بازیکنان جدید (سعید کریمی، سروش رفیعی، مهدی شریفی، مهدی ترابی، مهدی شیری، محمد نادری و ماریو بودیمیر) بتواند به قهرمانی برسد.

سرخپوشان پایتخت در گروه D با تیم‌های الاهلی عربستان، السد قطر و برنده پلی آف (النصر امارات - پاختاکور ازبکستان و القوا عراق) همگروه هستند و در دیدار با نماینده سعودی‌ها باید در کشور امارات به میدان بروند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ باید در نخستین مسابقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم برنده پلی آف (النصر امارات - پاختاکور ازبکستان و القوا عراق) بروند.

پرسپولیسی ها برای میزبانی از الاهلی که در فصل نقل و انتقالات خریدهای میلیاردی کرده است، ورزشگاه النصر امارات را پیشنهاد داده اند که با توجه به روابط خوب امارات و عربستانی ها شاید این انتخاب عجیب باشد. پرسپولیسی ها پس از بازی در هفته نخست مقابل تیم صعود کرده از پلی آف، هفته بعد مهمان السد خواهند بود و پس از یک ماه در زمین بی طرف از الاهلی میزبانی می کنند.

برنامه دیدارهای پرسپولیس ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹

سه شنبه ۱۴ اسفند:

پرسپولیس ایران - برنده پلی آف (النصر امارات - پاختاکور ازبکستان و القوا عراق)

سه شنبه ۲۱ اسفند:

السد قطر - پرسپولیس ایران

سه شنبه ۲۰ فروردین

پرسپولیس ایران - الاهلی عربستان

دوشنبه ۲ اردیبهشت:

الاهلی عربستان - پرسپولیس ایران

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت:

برنده پلی آف (النصر امارات - پاختاکور ازبکستان و القوا عراق) - پرسپولیس ایران

دوشنبه ۳۰ اردیبهشت:

پرسپولیس ایران - السد قطر

سرخپوشان در جدول لیگ برتر ایران با کسب ۳۱ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان اصفهان و پدیده مشهد در رده سوم جدول قرار دارند اما امیدوارند در کسب قهرمانی هت تریک کنند. از ستاره های احتمالی این تیم در آسیا می توان به علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی، امید عالیشاه، علی علیپور، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و ... اشاره کرد.

سایپا ایران

تیم فوتبال سایپا ایران باید ابتدا در تاریخ ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) در دور دوم مرحله پلی آف به مصاف مینروا پنجاب هندوستان برود و در صورت برتری در این بازی ۱۹ فوریه (۳۰بهمن) دیدارش در مرحله سوم پلی آف را مقابل الریان قطر در ورزشگاه احمد بن علی دوحه برگزار می کند تا در صورت برتری در این بازی هم وارد گروه دوم این رقابت ها با حضور تیم های تیم های الاتحاد عربستان، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند شود.

"مینروا پنجاب" هندوستان در سال ۲۰۰۵ در ایالت پنجاب تاسیس شد و با توجه به کسب عنوان قهرمانی سوپرلیگ هندوستان در فصل ۱۸-۲۰۱۷ برای نخستین بار فرصت حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. باشگاه مینروا پنجاب از زمان تاسیس در کنار فوتبال در رشته کریکت که ورزش ملی هندی‌ها محسوب می‌شود هم حضور فعالی داشته است. این تیم سال ۲۰۱۶ پس از کسب قهرمانی لیگ دسته دوم هندوستان برای نخستین بار به سوپرلیگ راه یافت.

سایپایی ها با هدایت علی دایی امیدوارند تا بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کنند و به نظر می رسد تیم نارنجی پوش پایتخت شانس صعود داشته باشد. البته الریان قطر حریف قدتمندی برای علی دایی و شاگردانش محسوب می شود و باید دید آنها می توانند از سد یاران تاباتا بگذرند یا خیر؟

خودرو سازان در نیم فصل پیمان میری، امین منوچهری، امید جهانبخش و محمد ابراهیمی را جذب کردند و مهدی ترابی را از دست دادند.

دیدار تیم های سایپا ایران و نماینده هند، ۲۳ بهمن در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می شود.

برنامه دیدارهای سایپا ایران در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دوشنبه ۱۳ اسفند:

الاتحاد عربستان- سایپا ایران

دوشنبه ۲۰ اسفند:

سایپا ایران- لوکوموتیو ازبکستان

سه شنبه ۲۰ فروردین:

سایپا ایران- الوحده امارات

دوشنبه ۲ اردیبهشت:

الوحده امارات- سایپا ایران

سه شنبه ۱۷ اردیبهشت:

سایپا ایران- الاتحاد عربستان

سه شنبه ۳۱ اردیبهشت:

لوکوموتیو ازبکستان- سایپا ایران

ذوب آهن ایران

ذوب‌ آهن که فصل گذشته به‌ عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسید، به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفت و باید در دیدارهای حذفی به پیروزی برسد تا به مرحله گروهی صعود کند.

در دور گروهی قرار نگرفت و این شرایط موجب شد تا تیم اصفهانی برای راهیابی به مرحله گروهی ابتدا به مصاف برنده دیدار تیم‌های (الوحدات اردن- الکویت کویت) رفته و در صورت پیروزی از سد الغرافه قطر عبور کند. ذوب‌آهن که در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و در رده یازدهم جدول قرار گرفته، امیدوار است با هدایت علیرضا منصوریان به روزهای خوب خود بازگردد و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شود، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز با پیروزی در 2 دیدار پلی‌آف به مرحله گروهی برسد.

شاگردان منصوریان روز دوشنبه، بیست و سوم بهمن ماه ۹۷ در ورزشگاه فولاد شهر میزبان برنده دیدار تیم‌های (الوحدات اردن- الکویت کویت) هستند و در صورت پیروزی یک هفته بعد در قطر به مصاف تیم الغرافه که ستاره‌هایی مثل وسلی اسنایدر، مهدی طارمی و ... در آن عضویت دارند، خواهد رفت.

شاگردان منصوریان در صورت صعود از مرحله پلی‌آف، در گروه A فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الوصل امارات، الزوراء عراق و پلی‌آف دوم که احتمالا تیم صعود کننده از آن النصر عربستان باشد، مواجه خواهند شد.

سبزپوشان اصفهانی در فصل نقل و انتقالات زمستانی، محمدرضا خلعتبری، کریستین اوساگوآنا، علیرضا چراغعلی و علیرضا منظمی را جذب کردند و محسن مسلمان، ادی ارناندز و عارف غلامی را از دست دادند.

برنامه دیدارهای ذوب آهن ایران در صورت صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2019

دوشنبه ۱۳ اسفند:

ذوب‌آهن ایران - الزوراء عراق

دوشنبه ۲۰ اسفند:

النصر عربستان - ذوب‌آهن ایران

دوشنبه ۱۹ فروردین:

الوصل امارات - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - الوصل امارات

سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت:

الزوراء عراق - ذوب‌آهن ایران

سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت:

ذوب‌آهن ایران - النصر عربستان