پیشکسوت استقلال: سرمربی تیم ملی باید خارجی باشد

پس از پایان جام ملت‌های آسیا، نیم‌فصل دوم لیگ برتر هجدهم از دوشنبه همین هفته کلید خواهد خورد. آبی‌های پایتخت در آغاز دور برگشت باید به مصاف شاگردان حسین فرکی بروند و در همین رابطه با صادق ورمزیار رئیس سابق آکادمی باشگاه استقلال صحبت کردیم.

ابتدا از تیم ملی کشورمان شروع کنیم. با رفتن کارلوس کی‌روش جانشین خارجی را برای نیمکت تیم ایران بهتر می‌دانید یا داخلی؟
بهتر است جانشین کی‌روش خارجی باشد چراکه یک جانشین خارجی می‌تواند ادامه‌دهنده راه مرد پرتغالی باشد.

از چه کشوری؟
فوتبال کرواسی و مربیان کروات به فوتبال ایران نزدیک هستند و در ایران جواب داده‌اند. البته بد نیست از دیگر کشور‌های اروپایی مثل پرتغال و اسپانیا گزینه‌هایی مدنظر داشته باشیم.

عملکرد کارلوس کی‌روش در ۸ سال حضورش در ایران چطور بود؟
با حضور کی‌روش ما به دستاورد‌های زیادی رسیدیم. همچنین توانستیم تاکتیک خوبی را در بازی اجرا کنیم اگرچه این تاکتیک بیشتر در فاز دفاعی بود. همان‌طور که گفتم باید کسی جای کی‌روش انتخاب شود که ادامه دهنده راه او باشد و علاوه بر فاز دفاعی در فاز حمله نیز فوتبال ما را توسعه دهد.

دو خرید خارجی استقلال (آیاندا پاتوسی و اسماعیل گونسالوس) را چطور ارزیابی می‌کنید؟
گونسالوس در خط حمله و به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند کمک‌حال شفر باشد. البته بضاعت فعلی آبی‌ها بد نیست. مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری بازیکنان آماده‌ای هستند. همین‌طور بازگشت شجاعیان و کریمی می‌تواند امیدبخش باشد.

آیاندا پاتوسی چطور؟
از عملکرد این هافبک آفریقایی خبر ندارم. با مصدومیت همام طارق شاید او بتواند جاشین خوبی برایش باشد. امیدوارم طارق با تلاش کادر پزشکی استقلال هرچه زودتر به روز‌های اوجش بازگردد.

شاگردان شفر روز پنج‌شنبه میزبان پیکان خواهند بود. این دیدار را چطور می‌بینید؟
بازی سختی برای دو تیم خواهد بود. کادر فنی پیکان دچار تغییرات زیادی شده و چند هفته‌ای می‌شود با حسین فرکی کار می‌کند. آن‌طرف مجموعه استقلال کامل نبوده و چند بازیکنش در جام ملت‌های آسیا بوده‌اند. امیدوارم در اولین دیدار نیم‌فصل دوم استقلال پیروز شود و هر چه زودتر در جمع مدعیان حضور داشته باشد.