روز سخت شاگردان منصوریان

سایپا و ذوب‌آهن 2 تیمی هستند که بعد از کم شدن سهمیه مستقیم ایران در لیگ قهرمانان باید برای رسیدن به مرحله گروهی رقابت‌ها از پلی‌آف عبور کنند. در این مرحله سایپا امروز ساعت 17 به مصاف مینروا پنجاب هندوستان می‌رود و ذوب‌آهن نیز در اصفهان ساعت 19 میزبان الکویت است. در ادامه به بررسی این 2 بازی می‌پردازیم.

سایپا- مینروا پنجاب

سایپا در لیگ هفدهم رتبه چهارم جدول را کسب کرد و با توجه به قهرمانی استقلال در جام‌حذفی به مرحله پلی‌آف فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان راه یافت و حالا در این مرحله باید به مصاف منیروا پنجاب برود. هرچند نماینده هندوستان یکی از تیم‌های ناشناخته در مرحله پلی‌آف است اما شرایط نه چندان خوب سایپا باعث شده تا نتوان با قاطعیت برد نماینده کشورمان را پیش‌بینی کرد. در ماه‌های اخیر سایپا به شدت درگیر مسائل مالی بوده و این مشکلات حضور کمرنگ نارنجی‌پوشان در فصل نقل‌وانتقالات نیم‌فصل را نیز به دنبال داشته است. سایپا 5 ماه و نیم است که رنگ پیروزی را ندیده و برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید به این ناکامی پایان دهد. آخرین پیروزی سایپا در لیگ برتر روز سی‌ویکم شهریورماه مقابل نفت مسجدسلیمان بود و این تیم در ۹ هفته اخیر 4 شکست و 5 تساوی داشته است. نارنجی‌پوشان طی 5 ماه اخیر تنها 2 پیروزی در جام‌حذفی به دست آوردند که هیچ یک از آن‌ها در طول ۹۰ دقیقه نبود و آن‌ها در ضربات پنالتی استقلال تهران و در وقت‌های اضافه صنعت نفت آبادان را شکست دادند اما در مرحله نیمه‌نهایی برابر داماش گیلان غافلگیر شده و شکست خوردند تا از این رقابت‌ها هم کنار بروند. البته حریف امروز سایپا هم شرایط خوبی ندارد و پائول مونستر سرمربی این تیم به تازگی از سمت خود کناره‌گیری کرده و دستیارش امروز به عنوان سرمربی روی نیمکت می‌نشیند. تیم مینروا پنجاب حریف آسیایی سایپا در 9 بازی اخیر لیگ حرفه‌ای هند با 6 شکست و 3 تساوی مواجه شده و با 14 امتیاز در رده نهم جدول قرار دارد و بازی امروز به نوعی تقابل 2 تیم بحران‌زده خواهد بود. برنده این بازی در دور بعدی پلی‌آف باید به مصاف الریان قطر برود.

ذوب‌آهن-الکویت

دیگر نماینده کشورمان یعنی ذوب‌آهن کار بسیار سختی در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان خواهد داشت. امروز تیم ذوب‌آهن در دیداری حساس به مصاف الکویت می‌رود و در صورت برتری مقابل این تیم با الغرافه دیدار خواهد کرد. تیم سبزپوش اصفهانی تاکنون ۶ بار در مرحله نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته و یک بار هم در پلی‌آف حذف شد و حالا می‌خواهد برای هفتمین بار به مرحله گروهی صعود کند. ذوبی‌ها برای رسیدن به این هدف ابتدا باید از سد یکی از پرافتخارترین تیم‌های کویت عبور کنند. الکویت سابقه قهرمانی در مسابقات جام امیر کویت، جام ولیعهد کویت، جام فدراسیون کویت، سوپرجام کویت و جام الخرافی را دارد و این باشگاه در سال‌های 2009، 2012 و 2013 به مقام قهرمانی و در سال ۲۰۱۱ به مقام نایب قهرمانی مسابقات ای‌اف‌سی کاپ رسید و حالا قصد دارد با حضور در لیگ قهرمانان آسیا نام خود را در فوتبال قاره کهن پرآوازه‌تر کند. الکویت در ۱۱ مسابقه اخیرش در لیگ برتر کویت هیچ شکستی نداشته و 3 تساوی و 8 پیروزی به دست آورده تا به عنوان صدرنشین این لیگ امروز مقابل نماینده کشورمان بایستد. به ثمر رساندن 35 گل در 11 بازی اخیر نشان می‌دهد که امروز شاگردان منصوریان کار آسانی مقابل نماینده کویت نخواهند داشت.